El consistori es mostra “sorprès” per l’anunci del ministre i subratlla que “la segona àrea metropolitana del país” necessita infraestructures adequades
Segons el regidor, el projecte de l’estació central al sud de l’aeroport és estratègic per al territori perquè donarà servei a més de 350.000 persones i garantirà la intermodalitat de les instal·lacions aeroportuàries.
A més, Enrech ha recordat que fa temps que mantenen converses amb Foment i amb la Generalitat per agilitzar-ne la construcció i que, fins i tot, es va pactar que se’n reduiria el cost previst inicialment per tal d’adaptar-lo al context econòmic actual. El projecte es va adjudicar el 2009 per 54,7 MEUR, però tot i que les obres havien de començar el 2010, ha quedat aturat.
Preguntat sobre l’aposta del ministeri per l’Aeroport de Girona en detriment de Reus, el regidor ha etzibat que no hi tenen res en contra, però que la capital del Baix Camp també vol defensar el seu projecte i les inversions al Camp de Tarragona.
Joaquim Enrech ha reclamat una “veu única” al territori. “Hem d’anar tots a l’una perquè, sinó, no tindria cap sentit”, ha reflexionat. Per tot plegat, ha insistit que cal “accentuar” les reclamacions i palesar la unitat del territori.