Categories: Noticies de Smartcity

Repsol produeix a Tarragona biocombustible per a avions

Repsol ha produït al seu Complex Industrial de Tarragona, un lot de biojet, un combustible sostenible per a l’aviació.

Aquest lot consta de 10.000 tones de combustible per a aviació amb component bio, l’ús del qual suposarà que s’eviti l’emissió a l’atmosfera de 630 tones de CO2, l’equivalent a 55 vols Madrid-Barcelona.

El biojet produït ha superat les exigents proves que s’estableixen per a aquest tipus de productes i la seva fabricació es realitza també en altres instal·lacions de Repsol a Espanya. La companyia també desenvoluparà alternatives que permetran obtenir combustible per a avions a partir de residus.

Amb aquesta nova iniciativa de descarbonització, Repsol avança en el seu compromís de ser una companyia zero emissions netes l’any 2050.

Repsol ha completat amb èxit la fabricació del primer lot de biocombustible per a aviació produït al Complex Industrial de Tarragona. Amb aquesta fita, la companyia avança en la producció de combustibles amb baixa petjada de carboni per a sectors com l’aeronàutic, on alternatives com l’electrificació no són viables en aquests moments.

La producció d’aquest biojet s’ha dut a terme al Complex Industrial de Repsol a Tarragona i se suma a la fabricació de més lots de biocombustible per a aviació que s’estan realitzant en altres complexos industrials del grup a Espanya. En un futur proper, Repsol durà a terme iniciatives en què es facin servir biocombustibles a partir de residus.

El lot fabricat a Tarragona a partir de biomassa, consta de 10.000 tones de combustible d’aviació -l’equivalent al consum de 145 vols Barcelona-Los Angeles- i ha superat les exigents proves que requereixen aquests productes. Compta amb un contingut bio inferior al 5% per complir amb els requisits de qualitat establerts per les especificacions internacionals i el seu ús evitarà l’emissió de 630 tones de CO2 a l’atmosfera, l’equivalent a 55 vols Madrid-Barcelona.

A Espanya, el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima reconeix que els biocarburants constitueixen la tecnologia renovable més àmpliament disponible i utilitzada en l’actualitat al transport. Per a l’àmbit de l’aviació, el biojet, obtingut a partir de biomassa o residus, és avui dia l’única alternativa i està inclòs a la llista de combustibles sostenibles.

Davant la importància que juguen els biocombustibles en la reducció d’emissions, Repsol va començar a treballar fa anys en diferents solucions de baixa petjada de carboni aplicades al transport.

L’impuls dels biocombustibles, junt amb la generació renovable, els combustibles sintètics, l’hidrogen renovable, l’autoconsum i l’economia circular, és un dels eixos de treball de Repsol per assolir l’objectiu de neutralitat de carboni l’any 2050.

En el cas d’aquest biojet, s’han realitzat proves per determinar la matèria primera més adequada, amb l’objectiu d’assolir els exigents requisits del combustible per a aviació Jet A1 pel que fa a comportament a baixes temperatures i controls addicionals de qualitat. Així mateix, es van dur a terme nombrosos tests per determinar la concentració de biocombustible, les condicions i unitat de producció més adequada per a la seva fabricació.

Pla Estratègic Repsol 2021 – 2025 

El passat 26 de novembre, Repsol va presentar el seu Pla Estratègic per al període 2021-2025, que marca la transformació de la companyia en els propers anys i suposarà una acceleració en la transició energètica per continuar avançant amb èxit en l’objectiu de ser zero emissions netes el 2050.

Els complexos industrials de Repsol seguiran evolucionant per transformar-se en hubs multienergètics, capaços de generar productes de baixa, nul·la o fins i tot negativa petjada de carboni, i d’impulsar nous models de negoci basats en la digitalització i la tecnologia. Per abordar aquest procés de transformació, la companyia es recolzarà en quatre grans pilars: l’eficiència energètica, l’economia circular, l’hidrogen renovable i la captura i ús de CO2.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

2 dies ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

1 mes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago