El PSC defensarà que els trens d’altes prestacions passin per l’estació urbana

Un grup de passatgers espera a l'andana de l'estació de Tarragona el 10 de juny de 2016. Horitzontal.

ha demanat la retirada de la moció d’ERC del proper plenari per continuar treballant en una proposta unitària del territori

 

 

 

Redacció.- El Grup Municipal del PSC a l’Ajuntament de Tarragona ha demanat a tots els grups municipals de l’Ajuntament unitat per tal de tenir una proposta conjunta en matèria ferroviària a la ciutat, i no renunciar als trens d’altes prestacions a l’estació urbana de la ciutat.

La Consellera Begoña Floria ha explicat avui que des de fa setmanes el govern de la ciutat està treballant conjuntament amb la resta de municipis del territori per tenir una proposta concreta i àmplia del futur del ferrocarril al Camp de Tarragona. Acompanyada pel Conseller de Territori, Josep Maria Milà, Floria ha dit que “el PSC no renunciarà a tenir una estació urbana de primer nivell connectada tant amb la línia de rodalies, com amb la mitja i llarga distància. A més tenint en compte que l’actual estació de la ciutat mou al voltant de 2.000.000 de passatgers l’any, front als 800.000 de l’estació del Camp, per on es volen passar ara els Euromeds i Talgo”.

Per aquest motiu la portaveu Floria ha anunciat que “demanarem a ERC que retiri la moció que ha presentat al proper plenari de l’Ajuntament, perquè renuncia a aquest tipus de trens, cosa que com a ciutat capital del territori no podem permetre”. I ha emplaçat  a la resta de grups a actuar conjuntament per no perdre més oportunitats, no només a la ciutat, si no també al territori, com va passar amb l’aeroport de Reus.

Per la seva banda, el Conseller Milà ha explicat que ara per ara, les solucions passen per “mantenir la proposta provisional del tercer fil per al tràfic de mercaderies, mentre es condiciona la línia Reus-Roda com a solució definitiva per treure les mercaderies dels centres dels nuclis urbans”. Pel que fa als passatgers, Milà ha defensat “la creació d’un Bypass que ja estava projectat en el pla estratègic del Camp i que cal mantenir. A la vegada que, de forma paral·lela, es reclama un tren llançadora des de l’estació urbana fins a l’estació del Camp”.

Milà ha explicat per últim que aquesta proposta s’està consensuant a tot el territori en una taula on estan els municipis del Camp de Tarragona, i també la Generalitat de Catalunya, per així tenir una veu única de negociació.