El ‘Workshop Hub Day 2017’ se celebrarà els dies 23 i 24 al Teatret i compta amb la col·laboració de les terminals d’emmagatzematge líquid del Port i el clúster ChemMed
Redacció.- El Port de Tarragona organitza, conjuntament amb les seves terminals d’emmagatzematge líquid (químic i petroquímic) i amb el clúster ChemMed, una jornada de treball que, sota el títol ‘Workshop Hub Day 2017’, s’emmarca en l’estratègia de promoció del Port com a hub regional per als productes líquids a granel. L’objectiu del workshop, que es durà a terme els dies 23 i 24 de novembre al Teatret del Serrallo, és celebrar una trobada amb els diferents actors del sector per buscar línies de millora i potenciació de la Mediterrània com a plataforma logística del sud d’Europa i com a porta d’entrada alternativa a la zona ARA (ports d’Amsterdam, Rotterdam i Anvers).
Es tracta de donar resposta a l’actual tendència del mercat. Des del Port de Tarragona s’ha constatat que els fluxos procedents d’Orient Mitjà entren a Europa pels ports de la zona ARA. En els darrers anys, els grans hubs internacionals han crescut de manera exponencial i la centralització de les mercaderies al nord d’Europa perjudica la regió mediterrània.
La jornada ha de servir per posar en comú les visions, opinions i necessitats dels diferents actors del mercat per millorar el posicionament, infraestructures i serveis del Port de Tarragona amb la finalitat de millorar la competitivitat davant dels ports del nord d’Europa. La idea és detectar quins són els punts forts i dèbils de les instal·lacions tarragonines per promoure-les com una opció sostenible per als clients dintre d’un mercat racionalitzat.
Experts del sector, com la consultoria Argus, participaran en aquesta jornada per donar a conèixer als assistents els fluxos existents i l’oferta/demanda, així com les tendències del mercat. També hi seran presents periodistes de revistes internacionals del sector. El Port de Tarragona vol aprofitar aquesta trobada per comunicar al mercat el potencial del mar Mediterrani com a plataforma logística per al sud d’Europa però també per al nord d’Àfrica.