El Port posa en marxa un servei regular de tràfic ferroviari de productes agroalimentaris fins a Montsó

El primer comboi va sortir el passat mes de desembre i ho farà cada dimecres transportant 700 tones per viatge

Redacció.- El Port de Tarragona ha iniciat un servei regular de tràfic de productes agroalimentaris per ferrocarril amb destinació a la Terminal Intermodal de Montsó (AgroTIM). La posada en marxa, amb un primer tren que va sortir de les instal·lacions portuàries el passat mes de desembre, arriba després de la prova pilota efectuada el juny de 2017. Des de llavors, han sortit trens amb destinació a Monsó els passats dies 4 i 11 de gener, amb la previsió que surti un comboi cada dimecres que arribarà dijous a la terminal aragonesa. El ferrocarril, que comença el seu recorregut després de carregar la mercaderia a les sitges del moll d’Aragó, transporta 700 tones per viatge i està operat per Renfe Mercaderies. El Port ha destacat que és tracta de la primera experiència de posada en marxa d’un servei multimodal ferroviari agroalimentari. El servei, a més permet introduir el ferrocarril per arribar a la seva zona d’influència en uns tràfics en què la infraestructura tarragonina és líder.
La col·laboració amb AgroTIM, a més, permet al Port de Tarragona optimitzar i millorar la cadena logística en llocs i per a productes estratègics, facilitant la fluïdes i l’eficiència. En aquesta línia, la infraestructura tarragonina treballa amb la terminal aragonesa per a possibles acords de futur i poder establir el primer port sec agroalimentari en la seva àrea d’influència. La zona de la Vall de l’Ebre dons de la província d’Osca, recorden, té una producció màxima de 3,4 milions de caps de porcí i les explotacions ramaderes estan properes a la zona on es troba AgroTIM. Això ha portat a ubicar-se en aquesta zona importants empreses de pinso, la matèria primera per al qual prové, sobretot, del mateix Port de Tarragona i de França.

Anualment, el sector agroalimentari mou a la infraestructura tarragonina uns 5 milions de tones anual de mitjana, així com més de 70 productes i subproductes. Bona part d’aquestes mercaderies provenen de països productors com Ucraïna, Romania, Argentina i els Estats Units. La distribució arriba a una àrea d’influència que inclou Catalunya, Aragó, bona part de Navarra i l’est de Castella, on es fabrica el 40% del pinso estatal. Pel Port passen més del 60% de les matèries per elaborar pinsos per a la ramaderia catalana i és el primer de l’Estat pel que fa a tràfic de cereals i farines, així com també pinsos i farratges.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

El teixit turístic de Tarragona, contra l’augment de l’impost de les estades turístiques

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…

2 setmanes ago

Les urbanitzacions del Catllar tallaran la carretera en protesta per la manca d’inversió municipal

Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…

2 setmanes ago

El Grupo Mimara envía a Valencia material para las personas mayores y personal de emergencias

Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…

3 setmanes ago

Grup Fermator celebra el Family Day a la seva planta de Falset

Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…

3 setmanes ago

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

1 mes ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

1 mes ago