L’artista tarragoní ja té a punt el retrat de Puigdemont per quan el president deixi la primera línia de la política
Segons Méndez, la part més complicada del treball ha estat reproduir aquells expresidents dels quals hi ha menys informació fotogràfica. “Com més documentació gràfica hi havia dels expresidents més semblança he aconseguit”, ha detallat. “Retratar als presidents més antics ha estat més complicat, però també he pogut ser més creatiu”, ha subratllat. Tot i això, ha matisat que tots els retrats parteixen d’una base cromàtica “similar”.
“Amb el retrat de Pasqual Maragall és amb el que estic més content”, ha celebrat l’artista. I és que per Méndez el resultat final mostra de forma molt fidedigna l’expressió de l’expresident socialista i li ha estat “fàcil” de combinar amb els diferents colors del treball. Igualment, el tarragoní ha destacat que se sent “orgullós” de tota l’obra perquè cada quadre “té una elaboració”.
Mempo ha constatat que se sent “identificat” amb el procés sobiranista català i que això ho ha lligat amb els retrats. Per això, totes les obres compten amb un detall de les quatre barres de la senyera i “hi ha un simbolisme” més enllà del retrat “pel moment excepcional que estem vivint”.
Una mostra restringida als convidats de Pedralbes
L’artista tarragoní ja va cedir una obra d’homenatge als voluntaris que van fer possible el procés participatiu del 9N de 2014. El quadre presideix una sala polivalent del Palau de Pedralbes en la que es reben autoritats, s’hi fan reunions i rodes de premsa.
Entre aquesta sala, batejada com ‘9N’, i el palau hi ha el ‘passadís dels presidents’. És en aquest espai on s’han instal·lat els vuit retrats. Es tracta d’una zona tancada al públic i de només accés pels convidats al Palau de Pedralbes. L’obra de Josep Lluís Méndez passarà a formar part de l’arxiu del Govern de la Generalitat amb d’altres obres d’art que posseeix l’executiu català.