La app i la plataforma web de Messagenes s’ha dissenyat per ser una eina que permeti mesurar l’impacte social de la mentoría
Redacció/Tarragonasmart.- En aquest nou curs, moltes de les entitats de la Coordinadora de Mentoría Social com la Fundació Marianao, Punt de Referència, Fundesplai i els projectes Rossinyol de Servei Solidari (Barcelona),Quilòmetre Zero (Tarragona), SOS Racisme-Guipúscoa (Donosti), Universitat de Navarra i Universitat de Girona van a utilitzar l’aplicació per realitzar el seguiment de les parelles de mentoría. Per a això, els tècnics dels projectes han rebut formació per gestionar l’aplicació per al projecte que coordinen.
L’aplicació compta amb un newsroom on els coordinadors i tècnics dels projectes de mentoría, així com els mentors de cada projecte poden veure què tipus de contingut s’està pujant a l’aplicació, com per exemple, les vivències de les parelles de mentoría cada vegada que tenen una trobada o informació pràctica penjada pels coordinadors. En aquest espai es poden afegir també fotografiïs i videos. Per fer més fàcil la lectura, el contingut del newsroom es pot filtrar per les etiquetes determinades a l’inici, per exemple, per municipi, per mentor, etc. També es pot fixar un contingut a l’inici per assegurar que aquest contingut sigui vist el primer per tots els participants en aquest newsroom.
D’altra banda, Messagenes ofereix una anàlisi de dades quantitatives dels projectes en la secció de Datacards. “És la part objectiva de dades dels projectes que són obtinguts a través dels diferents qüestionaris, setmanals i mensuals, que el mentor/a ha de contestar”, ha explicat Saskia Bogaarts, responsable d’operacions de Messagenes.
“Aquests qüestionaris s’han confeccionat utilitzant fonts especialitzades en mentoría social. Hem utilitzat, per exemple, l’escala per avaluar els projectes de mentoría realitzat per Jean Rhodes que suggereix una sèrie de preguntes que hem traslladat als qüestionaris”, ha explicat la directora de la Coordinadora de Mentoría, Marta López. Els tècnics dels projectes poden també afegir noves preguntes i definir el tipus de resposta, oberta o tancada, per exemple, que desitgen que els mentors contestin.
Les dades obtingudes dels qüestionaris es compilen en forma de taules o de gràfics i poden ser descarregats pels tècnics dels projectes en diferents formats. “Es tracta de poder creuar dades entre els programes i així poder realitzar estudis més amplis sobre la qualitat dels projectes de mentoría”, ha detallat López.
A més de les dades, un altre aspecte que s’ha destacat en la formació ha estat l’espai d’incidències que els mentors de manera privada a través de la app poden utilitzar. Aquesta funció permet informar als tècnics en temps real, que reben directament un correu electrònic amb el contingut de la incidència que el mentor/a ha notificat.
Messagenes representa a més un canal de comunicació més àgil i atractiu per als mentors que altres canals com les xarxes socials o la redacció d’informes per realitzar les seves aportacions i valoracions de la progressió de la relació de mentoría amb el seu mentorado.