Categories: Noticies d'Economia

El MWC obre portes aquest dilluns amb més de 108.000 participants

El congrés servirà per presentar les principals novetats mundials del sector de la telefonia mòbil i generarà un impacte de 471 milions d’euros i la creació de 13.000 llocs de treball temporals

Redacció.-  El recinte firal de Gran Via-Hospitalet de Llobregat obrirà les portes a partir d’aquest dilluns a una nova edició del Mobile World Congress (MWC), la fira més important del món en el sector de la telefonia mòbil. L’esdeveniment, que ocuparà una superfície neta d’exposició de 120.000 metres quadrats, espera més de 108.000 assistents (la meitat dels quals són alts executius d’empreses multinacionals) de 200 països i 2.300 companyies expositores (que inclouen 125 firmes catalanes). L’impacte econòmic del certamen s’estima en 471 milions d’euros i la creació de 13.000 llocs de treball temporals, segons GSMA i Fira de Barcelona. El certamen tornarà a funcionar entre el 26 de febrer i l’1 de març com a plataforma perquè les grans firmes del sector presentin les seves principals novetats a nivell mundial, amb protagonisme enguany per Ericsson, Huawei, Google, LG, Nokia, Qualcomm, Samsung, Sony Mobile, VMwarei ZTE.
Entre els principals ponents, figuren els consellers delegats de les grans empreses del sector com AT&T, BT, Xina Mobile, Deutsche Telekom, HTC, Telefonica, Huawei i Nokia. Tanmateix, cada vegada hi ha mes noms d’indústries perifèriques com són les dels continguts (que estaran representades pel conseller delegat d’Atrium TV, Jeremy Fox, o el president de CNN Worldwide, Jeff Zucker), així com empreses automobilístiques com BMW, Mercedes, Seat Toyota o la Fórmula 1, i d’altres sectors com el comerç electrònic (que comptarà amb el fundador de Rakuten, Hiroshi Mikitani).

Principals novetats

En l’àmbit dels dispositius, el principal protagonisme recau enguany en Samsung i la presentació del Galaxy S9, que es presenta el diumenge 25 en un acte extern i que tindrà com a principal millora la càmera del telèfon de la firma coreana. També hi haurà novetats en la presentació dels dispositius estrela d’HTC (HTC Ocean), LG (V30 AI), Nokia (Nokia 9), Oppo (Find 9), Sony (la nova gamma Mirai, i Xaomi (Mi7 i Mi Mix 2). Les pantalles infinites, les càmeres duals i els sistemes de reconeixement biomètric de l’empremta dactilar o de l’iris seran algunes de les innovacions que inclouran alguns d’aquests dispositius.

Entre les principals tendències tecnològiques, destaquen el futur de la tecnologia 5G com a vector pel desenvolupament de l’internet de les coses, les ciutats intel·ligents i la conducció autònoma, d’una banda, i la intel·ligència artificial i la realitat augmentada com a principals camps d’innovació de la indústria mòbil, per l’altra. Així mateix, el MWC 2018 tindrà com a lema ‘Creating a Better Future’ i es dividirà en àmbits temàtics: la quarta revolució industrial, la provisió de futurs serveis, el consumidor digital, la tecnologia en la nostra societat, la intel·ligència artificial, la innovació, els continguts i els mitjans de comunicació, i les xarxes.

Com a novetats addicionals del Mobile World Congress d’enguany, hi haurà el South Village, un espai ubicat a l’exterior del recinte de Gran Via “amb el qual l’esdeveniment vol recuperar part de l’esperit del MWC en la seva etapa al recinte de Montjuïc”, o el pilot de reconeixement facial per a l’accés al congrés. De la mà de PwC i MEXIA Interactive, l’organització instal·larà quioscos amb càmeres i monitors en determinades entrades del recinte de Gran Via i els assistents podran participar en aquesta prova.

Els esdeveniments paral·lels repeteixen en l’edició de 2018

Després de rebre 30.000 visitants en l’edició anterior, la Innovation City tornarà a mostrar enguany els principals avenços del sector en un entorn funcional, especialment en el camp de la tecnologia 5G i la intel·ligència artificial. Igualment, el MWC acollirà per segon any un espai dedicat a les tecnologies més disruptives i al futur, el NexTech, que reunirà empreses líders en relació a la intel·ligència artificial, la robòtica, els drons, la realitat augmentada i virtual i el grafè, un material format per una capa de carboni d’un sol àtom de gruix, que ja va marcar tendència en les dues edicions anteriors del certamen.

El MWC -que se celebra a Barcelona per tretzè cop després que el 2005 passés de Canes a la capital catalana- també serà enguany el centre d’un seguit d’esdeveniments paral·lels relacionats amb la tecnologia mòbil, com el Four Years From Now (4YFN), la segona edició del Women4Tech -un programa d’activitats i conferències dirigit a en reduir la desigualtat entre homes i dones en la indústria de les tecnologies mòbils- o el Youth Mobile Festival (YoMo), que aplegarà a Barcelona milers d’estudiants per mostrar-los els avantatges de la ciència i de la tecnologia.

Barcelona espera el MWC sense conflictes laborals, però amb tensió política

Els sectors de la restauració, hostaleria i el transport de Barcelona i la seva àrea metropolitana esperen una alta demanda de servei durant el MWC, gràcies a la presència de més de 100.000 visitants de gran poder adquisitiu. Com a novetat, enguany el certamen se celebrarà sense cap amenaça de protesta laboral destacable, a diferència d’altres edicions, que han estat marcades, per exemple, per la vaga del Metro. Per contra, el conflicte català sí que ha atret l’atenció dels organitzadors, que han reiterat la seva petició d’un entorn polític “estable i segur”. Amb tot, la GSMA ha mostrat el seu compromís de fer el congrés a la capital catalana fins al 2023, tal com preveu el contracte.

Segons les dades de GSMA, la indústria de les tecnologies mòbils va ingressar 1,05 bilions de dòlars el 2016, un 2,2% més que el 2015, mentre que els serveis prestats per les seves tecnologies van generar un 4,4% del PIB mundial, amb més de 3,3 bilions de dòlars facturats, un volum que s’espera que arribi als 4,2 bilions el 2020. A nivell mundial, el sector proporciona ocupació directa i indirecta a 28 milions de persones, mentre que els operadors mòbils del planeta proporcionen servei a 4.800 milions de clients i s’espera que la xifra arribi als 5.700 milions el 2020.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

El teixit turístic de Tarragona, contra l’augment de l’impost de les estades turístiques

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…

2 setmanes ago

Les urbanitzacions del Catllar tallaran la carretera en protesta per la manca d’inversió municipal

Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…

2 setmanes ago

El Grupo Mimara envía a Valencia material para las personas mayores y personal de emergencias

Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…

3 setmanes ago

Grup Fermator celebra el Family Day a la seva planta de Falset

Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…

3 setmanes ago

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

1 mes ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

1 mes ago