Mesures extraordinàries al Port per descongestionar els seus molls

Les empreses reforcen els equips d’estiba amb treballadors d’ETT i reassignant de moll a vaixell personal eventual habilitat  

L’APT celebra l’establiment de tres eixos de diàleg per desembussar el Port i resoldre  la situació entre empreses i treballadors 

El Port de Tarragona ha començat a aplicar mesures extraordinàries per resoldre la situació de congestió les seves instal·lacions. Els molls de Tarragona acumulen vaixells pendents  de ser carregats i descarregats a causa dels baixos rendiments de l’operatives portuàries  d’aquests dos últims mesos. L’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) va requerir fa dues  setmanes a les empreses estibadores “que activin els mecanismes necessaris per  descongestionar el Port i atendre degudament les càrregues i descàrregues de vaixells que  actualment es troben al port i les escales futures, així com altres tasques complementàries  com el transport horitzontal i els lliuraments, d’acord amb les obligacions de continuïtat i  regularitat adequades per solucionar aquesta situació”. 

Des d’aquest dilluns, i per atendre les demandes dels estibadors de mobilitzar més  personal, les empreses han començat a aplicar les mesures complementàries que  permetran augmentar la capacitat de l’estiba en un 30%, tal com van anunciar la setmana  passada. Per a això, es contractaran els primers treballadors d’ ETT. 

Addicionalment es destinen a vaixell els treballadors eventuals habilitats que abans cobrien  tasques complementàries. D’aquesta manera s’han reforçat els equips d’estiba i s’ha  optimitzat la seva composició i distribució per atendre l’alta demanda existent i  descongestionar el Port de Tarragona. Les estibadores també han incorporat personal propi  existent en tasques auxiliars no relacionades amb el vaixell. 

Les empreses estan estudiant aplicar més mesures complementàries relacionades amb  l’organització del treball i la formació per incorporar en el termini més breu possible més mà  d’obra per fer front a un mes d’octubre que es presenta molt intens a les dàrsenes  tarragonines ja que s’esperen unes inusuals 400.000 tones de cereals d’importació  addicionals a causa de les males collites d’Espanya i França. 

Tres eixos de diàleg 

L’APT també celebra la creació de tres eixos de diàleg entre empreses i treballadors de  l’estiba per desencallar la situació derivada del canvi del marc legislatiu laboral de l’estiba.  El diàleg s’ha establert en tres àmbits diferents: per a la liquidació del CPE (eix 1), per tractar  el futur sistema d’organització del treball (eix 2) i per resoldre amb mesures urgents la  congestió del Port (eix 3). 

D’aquests tres eixos, cal destacar el tercer, el que permet que de forma paral·lela, empreses  i treballadors implementin les mesures extraordinàries per descongestionar el Port de  Tarragona. Aquestes mesures urgents, requerides per l’APT, permetran alleujar l’actual  embús del Port sense menyscabar les condicions de treball dels aproximadament 130  estibadors de Tarragona. 

Aquestes mesures permetran, entre altres millores, destensar la cadena logística  d’agroalimentaris que en aquestes últimes setmanes ha registrat problemes de proveïment  derivats dels baixos rendiments en les operatives portuàries, segons han explicat diverses  associacions patronals del sector. El Port de Tarragona és el port de l’Estat i del Mediterrani  amb més volum de trànsit de cereals, destinats a la fabricació de pinsos per a animals de  granja. Anualment, uns 140 milions d’animals de granja de l’hinterland del Port de Tarragona  -que inclou Catalunya i Aragó, però també Nord de País Valencià, La Rioja, Navarra i la  zona est d’ambdues Castelles- depenen del subministrament de cereal des de Tarragona. 

Un acord ràpid 

L’APT espera que els tres eixos de diàleg facilitin l’adopció d’un acord en el termini de temps  més breu ja que el Port és un important motor econòmic del país i no es pot posar en risc  els múltiples sectors econòmics que en depenen. De l’activitat del Port també depenen  nombrosos col·lectius professionals de la cadena logística i del sistema productiu com, per  exemple, camioners, ramaders i treballadors de centres de producció de l’alimentació,  automoció i paper, entre molts altres. 

L’APT reclama un acord ràpid, a l’altura de les necessitats i de les expectatives de futur del  Port de Tarragona i del territori amb una organització del treball que garanteixi uns serveis  portuaris moderns, transparents, eficients i competitius. 

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

El teixit turístic de Tarragona, contra l’augment de l’impost de les estades turístiques

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…

2 setmanes ago

Les urbanitzacions del Catllar tallaran la carretera en protesta per la manca d’inversió municipal

Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…

2 setmanes ago

El Grupo Mimara envía a Valencia material para las personas mayores y personal de emergencias

Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…

2 setmanes ago

Grup Fermator celebra el Family Day a la seva planta de Falset

Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…

3 setmanes ago

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

4 setmanes ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

4 setmanes ago