L’Estat traspassa 7,3 quilòmetres de vies urbanes

També cedeix una finca, a l’entrada al centre de la ciutat des de Ponent, que es destinarà a aparcament dissuasiu

En el Plenari del proper dilluns 28 de gener es donarà compte de la resolució de la Unitat de Carreteres de l’Estat del Ministeri de Foment de traspassar a l’Ajuntament de Tarragona 7,3 quilòmetres de vies urbanes, dels 24 quilòmetres que actualment són competència de l’Estat.

Es tracta de carretes de titularitat estatal que amb els anys s’han convertit en vies urbanes perquè  han estat absorbides pel propi creixement i expansió de la ciutat com a parts integrants de la xarxa viària bàsica. Aglutinen el trànsit urbà de Tarragona i l’Ajuntament ja està fent la conservació i el manteniment i, fins hi tot, la regulació d’usos. Aquests traspassos no signifiquen transferències econòmiques a favor de l’Ajuntament.

Els principals trams de carretera que es transfereixen a l’Ajuntament perquè  s’han convertit en via urbana són els següents:

  • N-240, principat d’Andorra, des de la plaça lmperial Tàrraco a la rotonda de l’avinguda de Catalunya.
  • N-240, carretera de Valls, des de la rotonda de l’avinguda de Catalunya al Pont sobre l’A-7.
  • N- 340, avinguda de Roma, des del pont del Francolí a la plaça Imperial Tàrraco.
  • Plaça Imperial Tàrraco.
  • Diferents trams de la Via Augusta i de la carretera de València.
  • N-340, carretera Vella de València, des de la rotonda d’accés al Polígon Francolí a la rotonda de CLH.
  • Corba Voramar
  • Accessos a Cala Romana i a la Ciutat Residencial.
  • Marges de la rotonda de la carretera del Catllar.
  • Passeig de la Independència, des de l’avinguda de Roma a l’avinguda Ramón y Cajal i fins Torres Jordi.
  • Des de Torres Jordi fins el límit del sistema portuari.
  • Circumval·lació de la Floresta.
  • Diferents trams de la T-11, com la plaça d’Europa.
  • Des de la carretera del Cementiri a les rotondes nord i sud.

A més d’aquests trams, l’Ajuntament de Tarragona  està negociant una segona fase de cessions que constaria de la resta de trams que s’han convertit en xarxa viària urbana, com la N-240,  de la plaça Imperial Tàrraco fins a Sant Salvador,  o les antigues carreteres de València i Barcelona.

Nou aparcament dissuasiu

D’altra banda, el Ministeri de Foment  també  cedeix a l’Ajuntament una finca de 5.528 m2 inclosa dins del Pla parcial de la Horta Gran,  a l’entrada a la ciutat des de Ponent, on l’Ajuntament  implantarà un nou aparcament municipal dissuasiu, tal com ja es va anunciar.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

7 dies ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

7 dies ago

El Col·legi de Periodistes i la Xarxa Santa Tecla convoquen el II Premi Periodisme, Salut i Drets Socials Tarragona

hi ha convocades dues categories. D’una banda, la categoria de Salut i Drets Socials, amb una…

3 setmanes ago

El festival Di(vi)nes dona visibilitat a la creativitat cultural en femení

Amb el repte de donar visibilitat a la creativitat en clau femenina, l’esdeveniment porta a…

2 mesos ago

REDESSA Innovació, quart centre de negocis de l’empresa municipal de Reus

Aquesta setmana entra en funcionament REDESSA Innovació, el quart centre d’empreses impulsat per l’empresa municipal de…

2 mesos ago

HARD ROCK o BCN WORLD. Una oportunitat global

El Nou Espai MiCE a la Costa Daurada El projecte inicialment conegut com a BCN…

3 mesos ago