El seu creador envia una carta als dos presidents assenyalant que els components de la beguda són adients per “recuperar la pau”
Finalment, els convida a “compartir la infusió” i “debatre amb calma” mentre la degusten.
Tegust, creada a finals del 2014 amb seu a La Bisbal d’Empordà (Baix Empordà), és la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes. Actualment té al mercat tres línies d’infusions: fórmules originals, exòtiques i de proximitat. Totes les varietats de la línia de proximitat estan elaborades amb plantes aromàtiques que han estat cultivades en territori català.
De fet, un dels valors de l’empresa és la proximitat i per això fomenta el cultiu de plantes creant paisatge i oportunitats al món rural. La majoria dels ingredients que s’utilitzen per elaborar les infusions provenen del Parc de les Olors, una xarxa de productors locals que fan cultius ecològics de plantes aromàtiques i medicinals i que estan repartits arreu de Catalunya.
Recentment, l’empresa ha entrat al Japó amb dues de les infusions de sabor més autòcton, com són el licor d’Aromes del Montserrat i de Ratafia 1842. Al país nipó les comercialitzen tres cadenes de supermercats que les venen a la seva secció ‘gourmet’ en tractar-se d’un producte d’alta qualitat, que per als japonesos és també exòtic i diferent de la resta de sabors als quals estan habituats.
L’empresa també ofereix infusions de cultiu ecològic certificat i potencia la vessant social col·laborant amb entitats del tercer sector. Un exemple és el centre ocupacional i especial de treball Tramuntana, de Palafrugell, on els seus usuaris s’encarreguen de l’encaix dels sobres.
Tegust va tancar l’exercici de l’any passat facturant 200.000 euros.