Els vuit municipis s’han reunit de nou a la seu de la CEHAT a Madrid per continuar endavant amb el treball de reivindicació conjunta davant les institucions
L’Assosiació de Municipis Turístics (AMT) de Sol i Platja formats pels Ajuntaments de Salou, Torremolinos, Calvià, Benidorm, Adeje, Arona, Lloret de Mar i San Bartolomé de Tirajana s’ha reunit de nou per seguir endavant amb les reivindicacions –moltes d’elles comunes- d’aquestes ciutats costaneres. A la seu de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) a Madrid s’ha portat a terme una nova reunió de seguiment de l’aliança per seguir avançant en les línies estratègiques de l’entitat. A la reunió van assistir els alcaldes de Torremolinos, José Ortiz; Benidorm, Antonio Pérez; Salou, Pere Granados; Lloret de Mar, Jaume Dulsat i Adeje, José Miguel Rodríguez –també como a representant d’Arona –a més de representants de l’àrea de turisme dels municipis de Calvià, Antonio Garcia (tinent d’alcalde de Turisme), i San Bartolomé de Tirajana, Ramón Suárez i altres responsables i tècnics dels diferents ajuntaments. Un dels temes principals que es van posar a debat a la taula fou l’estudi d’un acord de col·laboració amb la CEHAT a través de l’Institut Tecnològic Hoteler (ITH). Així, en presència també del president de la CEHAT, Juan Molas, es va estudiar la possibilitat de convertir i compartir la seu de la CEHAT en la seu permanent de l’AMT a Madrid, treballant des de la secretaria tècnica el llançament de les propostes que s’han de desenvolupar en els pròxims mesos per part de l’associació amb la finalitat de convertir-se en un lobby turístic i seguir acordant línies de treball i estratègies per impulsar i donar resposta als interessos comuns de reconversió, modernització i finançament.
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha assegurat que “la nostra prioritat és portar a terme un seriós debat sobre el finançament dels municipis turístics. Estem convençuts que l’Estat ha d’equiparar els tributs que rebem per la nostra població estacional, no pel número d’empadronats; i la nostra força resideix en el pes que tenim les vuit ciutats que formem l’aliança”.
Nou logo
En la mateixa reunió, també s’ha acordat la nova imatge corporativa de l’AMT, que li acompanyarà en el creixement de la mateixa i en totes les accions que es desenvolupin en endavant. Es tracta d’un logotip que reuneix colors blaus, verds i tons grocs inspirant-se en el sol, la mar, la naturalesa i l’arena de la platja, elements comuns d’aquests municipis. L’imagotip és un símbol d’infinit com a senyal d’un sector, el turístic, en constant transformació, i que a la vegada suposa el número 8; que coincideix amb el nombre de socis fundadors d’aquesta.
També es va acordar que es portaran a terme reunions cada dos mesos; la següent, en el marc de les primeres jornades estratègiques per a destins turístics pioners que es celebrarà en el Palacio de Congresos de Torremolinos el pròxim 14 de setembre.