Fins a setembre s’han realitzat prop de 27.000 operacions en els caixers, la meitat de les quals han estat reintegraments d’efectiu.
- Aquestes gestions han permès l’estalvi de més de 172.000 quilòmetres, ja que els veïns no s’han hagut de desplaçar a municipis propers amb oficina bancària com feien anteriorment.
- Els caixers estan plenament operatius a Aiguamúrcia, Albinyana, Almoster, El Montmell, Godall, La Torre de l’Espanyol, Paüls, Pratdip, Puigpelat, Vilaplana i Vinebre. El de Garcia entrarà en funcionament en breu.
- L’acord entre la Diputació de Tarragona-BASE i CaixaBank aproxima ciutadans, empreses i organismes públics a l’administració i els permet realitzar gestions financeres i pagament de tributs sense desplaçar-se a altres municipis.
La Diputació de Tarragona i CaixaBank han completat el projecte d’instal·lació d’un caixer automàtic a 12 municipis petits del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre amb l’objectiu que els veïns puguin realitzar els seus tràmits tributaris amb BASE i les gestions financeres que necessitin sense haver de desplaçar-se a altres municipis.
Els caixers estan plenament operatius als municipis d’Aiguamúrcia, Albinyana, Almoster, El Montmell, Godall, La Torre de l’Espanyol, Paüls, Pratdip, Puigpelat, Vilaplana i Vinebre. El de Garcia entrarà en funcionament en breu quan finalitzin les obres d’instal·lació. En tots els casos, es tracta de municipis que no disposaven de cap caixer. D’aquesta manera, la Diputació i CaixaBank s’han unit per oferir un servei públic fent més accessible l’administració de BASE al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
Els caixers d’última generació “Punt Groc” s’han instal·lat a espais municipals o a d’altres indrets d’ús públic. A més, des dels dispositius de CaixaBank, veïns, empreses i organismes públics poden fer altres gestions amb tota facilitat, com per exemple, treure diners, realitzar transferències o pagar els seus tributs, entre molts d’altres. Aquest projecte s’emmarca dins de la decisió de CaixaBank de no abandonar poblacions per a aconseguir que la població disposi del major accés possible a serveis financers. Segons el Banc Mundial, la inclusió financera és un factor clau per a reduir la pobresa i promoure la prosperitat compartida. Així mateix, CaixaBank l’ha convertit en una de les seves prioritats estratègiques i l’ha inclòs com una línia clau del seu Pla de Banca Socialment Responsable.
Des que van entrar en funcionament els primers caixers al mes d’abril fins al setembre, s’hi han realitzat prop de 27.000 operacions, la meitat de les quals han estat reintegraments d’efectiu. Altres operatives destacades han estat l’actualització de la llibreta, la consulta de l’extracte del compte, l’ingrés d’efectiu i el pagament de rebuts i tributs.
La instal·lació dels caixers als 12 municipis petits ha permès l’estalvi de més de 172.000 quilòmetres, ja que els ciutadans no s’han hagut de desplaçar a municipis propers amb oficina bancària per tal de realitzar les seves gestions, com feien anteriorment.
A Puigpelat, des del juny fins al setembre s’han realitzat 1.934 operacions que han permès als seus veïns estalviar-se més de 12.000 quilòmetres.
El conveni per a la instal·lació de caixers automàtics a 12 municipis petits el van signar el passat mes de febrer el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Masana; i els alcaldes i representants dels 12 municipis. L’acord establia que CaixaBank, la Diputació de Tarragona-BASE i cada ajuntament assumissin a parts iguals el cost de cada caixer. De la seva part, CaixaBank ha aportat la tecnologia i es fa càrrec de la instal·lació i manteniment dels dispositius. Els municipis han facilitat l’espai físic i vetllaran pel seu bon ús i BASE ha adaptat tot el seu sistema de pagament perquè sigui efectiu a través d’aquest sistema.
L’acord s’integra en el conveni vigent entre l’Organisme Autònom BASE-Gestió d’Ingressos de la Diputació de Tarragona i CaixaBank signat l’any 2012 pel qual CaixaBank esdevé entitat col·laboradora d’aquest organisme encarregat de la recaptació d’impostos de la corporació provincial.
Servei als municipis i inclusió financera
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, destaca que l’acord entre la corporació provincial i CaixaBank esdevé una aliança estratègica emmarcada en el servei públic, que posa a l’abast dels municipis més petits els serveis de BASE, així com “la correcta prestació i el gaudi de serveis, sigui on sigui on es resideixi”. En aquest sentit, ha indicat que “arribar als més petits fa excel·lent el servei públic”. Es tracta, ha afegit, d’un exemple únic al país, que, està obert a noves incorporacions de municipis en el futur.
De la seva part, Jaume Masana, director territorial de CaixaBank a Catalunya, explica que “afavorir la inclusió financera és una de les prioritats estratègiques de l’entitat, a més d’un pilar de l’estratègia de responsabilitat corporativa”. Masana ha posat en valor “l’esforç de l’entitat per a què el major nombre possible de persones tingui accés a serveis bancaris. Actualment, CaixaBank compta amb una presència en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 93% dels municipis de més de 5.000 habitants”.
Caixers automàtics de darrera tecnologia, Punt Groc
CaixaBank disposa de la xarxa de terminals d’autoservei més extensa del sistema financer espanyol, i la segona d’Europa, amb 9.461 caixers. La xarxa de caixers és fonamental dins de l’estratègia de CaixaBank d’apostar per la tecnologia per millorar el servei al client. D’aquesta manera, l’entitat ha creat el primer model de caixer del món dissenyat pels i per als usuaris de caixers automàtics. Els terminals Punt Groc estan dotats d’innovacions pioneres, com un disseny amb doble pantalla, tecnologia contactless per operar sense haver d’inserir físicament la targeta o unitat de reconeixement de bitllets d’última generació que fa possible la liquidació automàtica de l’import en compte i l’ingrés directe de xecs.