L’organització a Barcelona fa una crida per trobar una nau per classificar els aliments recollits
De la seva banda, Roser Brutau, presidenta en funcions del Banc dels Aliments, ha mostrat una actitud optimista davant dels “problemes que sempre hem tingut i sempre hem aconseguit superar”. Brutau ha explicat que encara que es troben amb “inconvenients” i puguin estar “preocupats”, la ciutadania sempre reacciona a les seves crides.
Aliments bàsics
La campanya pretén recollir aliments nutritius de llarga durada, com ara oli, llet i conserves, ja que la quantitat que s’aconsegueix amb aquesta iniciativa representa el 25% del que la fundació replega durant l’any. A més, “serveix per ajudar persones en situacions de precarietat durant un trimestre”, segons Fatjó. El director del Banc dels Aliments ha explicat que aquest sector de la població pot utilitzar els seus recursos econòmics en altres necessitats bàsiques “com l’educació o comprar roba”.
Tones de voluntat
La campanya, consta de 15 espots de televisió, 15 gràfiques de premsa i 4 falques de ràdio i està distribuïda en 2 fases: crida de voluntaris i crida de donacions.
Aquesta edició se centra en cridar l’atenció de les persones per formar part del voluntariat els dies de la campanya. Per anunciar-la han comptat amb la participació de persones famoses així com de desconeguts que han volgut formar part de l’activitat. Els protagonistes de la campanya són el pilot de motociclisme Àlex Marquez; la waterpolista Anni Espar; la coreògrafa Coco Comin; David Miret, cap de castellers; Manel Esteller, oncòleg; Gemma Nierga, periodista; Uma Hinojo, estudiant de primària, i altres personalitats de diferents àmbits.
El Gran Recapte oferirà també la possibilitat de participar a través del web www.bancdelsaliments.org.