D’acord amb el nou reglament, el tribut s’haurà de liquidar semestralment i no trimestralment com es feia fins ara
ACN Barcelona .- El Govern ha donat aquest dimarts el seu vistiplau al decret pel qual es modifica el reglament de l’Impost sobre les estades en establiments turístics (decret 129/2012, de 9 d’octubre) que afecta la liquidació d’aquest tribut que passarà de ser trimestral a haver-se de liquidar dos cops a l’any: de l’1 d’abril al 30 de setembre del mateix any; i de l’1 d’octubre al 31 de març de l’any següent. Així mateix es fixen els terminis de presentació i l’ingrés de l’autoliquidació entre els dies 1 i 20 d’octubre per al primer període de l’any; i entre l’1 i el 20 d’abril, per al segon.
Segons el Govern, l’objectiu d’aquesta mesura és, d’una banda, adaptar l’impost a les temporades d’hivern i estiu pròpies del sector turístic, i, de l’altra, reduir el volum de càrregues administratives, ja que només s’hauran de presentar dues autoliquidacions anuals, enfront de les quatre actuals. Aquest nou decret, que consta d’un article únic, modifica els articles 9 i 10 del reglament de l’impost aprovat pel decret 129/2012, de 9 d’octubre, i entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.