Amb la incorporació del nou servei s’espera ampliar el nombre de peticions ateses des de qualsevol lloc del món i amb la comoditat per l’usuari de rebre’n una resposta tan immediata com si visités presencialment alguna de les oficines d’informació turística. Aquesta iniciativa segueix la línia d’altres accions impulsades des de la Generalitat, que compta amb una exhaustiva tradició en l’ús de les TIC en l’àmbit turístic. Algunes d’elles són els diferents perfils promocionals de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a les xarxes socials (Facebook, Twitter, YouTube i Instagram), el canal de Twitter corporatiu @turismecat o el servei d’atenció Ask the office gestionat a través de la pàgina de Facebook Catalunya Experience.
Més de 435.000 consultes a les oficines de turisme
En dades del 2016, les oficines de turisme van atendre, entre peticions presencials i telemàtiques, un total de 435.163 consultes de gener a desembre de l’any passat. D’aquestes, els principals mercats d’origen dels visitants a les oficines de turisme són, per aquest ordre, el català (26,84%), l’espanyol (17,02%) i el francès (12,82%), seguits de l’anglès (8,21%), l’alemany (5,45%), l’holandès (5,02%), l’italià (3,90%), el rus (2,90%), el belga (2,39%) i l’estatunidenc (1,95%). Pel que fa a segments turístics, el més demandat, present en quasi el 70% de les consultes, ha estat el de turisme cultural. Altres segments que han despertat l’interès dels visitants a les oficines de turisme han estat el turisme de compres i el turisme de natura.
Més d’1 milió de seguidors al Facebook Catalunya Experience
L’Agència Catalana de Turisme és pionera en la promoció turística a les xarxes socials. El Facebook Catalunya Experience, que té més d’1 milió de seguidors, és un referent en l’ús de les TIC i de fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana. El 2014 l’ACT va convidar a cinc videoartistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat van ser cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience.
De la mateixa manera, l’any 2012 l’Agència Catalana de Turisme va ser pionera en organitzar un viatge amb instagramers internacionals per promocionar l’oferta turística de Catalunya, i l’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions. A més a més, des del 2009, organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.
Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…
El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…
Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…
Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…
Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…
Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència, serveis…