Més enllà de mostrar la seva “prudent satisfacció” per aquest balanç, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra, ha anunciat que continuaran “treballant unes infraestructures cada cop més segures i en les quals es plasmi, en la mesura del que tècnicament sigui possible, les peticions del nostre territori”. Una afirmació, aquesta última, que més enllà de la voluntat d’aconseguir que no hi hagi cap víctima i reduir al màxim la sinistralitat no suposa cap avanç real per als alcaldes del tram ebrenc de la N-340. “El que necessitem són inversions i una planificació seriosa i no pedaços com arranjar una infraestructura obsoleta, tenint en compte que és una via importantíssima del Corredor del Meditarrani”, ha apuntat l’alcalde de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni.
Constata, a més, que les mesures no han rebaixat la inseguretat, sobretot perquè el trànsit de camions és encara “molt elevat, no ha baixat”. Explica el cas concret de gent d’edat avançada, que no es veu amb cor de creuar a les interseccions amb carril central de les urbanitzacions, que han de deixar el cotxe a una banda de la carretera. “Això porta molt perjudici i, de moment ,encara és aviat, és agosarat fer una anàlisi en un any, hauríem de veure i estar alerta, perquè una cosa són les mesures i l’altra quan la gent s’acostuma a aquestes i baixa la guàrdia. Les infraestructures han de ser segures al 100% i seguim a un nivell molt diferenciat de la resta”, argumenta, tot reclamant la necessitat de disposar d’una via de comunicació ràpida, segura i gratuïtat per garantir els desplaçaments dels veïns i facilitar l’arribada d’empreses.
“Si anem a 80 o 70 i posem ratlles al mig l’accidentalitat baixa però no donem servei als ciutadans. El que hem de fer d’una vegada per totes és fer els peatges gratuïts i el problema s’ha acabat: que la gent sigui lliure d’anar per la via que vulgui”, reclama l’alcalde del Perelló, Ferran Cid, com a solució “d’emergència”. Al mateix temps, continua reclamant a l’Estat que compleixi també les infraestructures promeses al territori, sigui el desdoblament de la N-340 o un tercer carril per a l’autopista AP-7. “Les carreteres estan pagades i repagades i no es fa inversió en les vies públiques. L’Estat no està per la feina”, ha afegit, tot recordant la projectada construcció de l’autovia A-7 com a desdoblament de la carretera N-340, pendent des de fa disset anys. “No pots posar tants pals amb abonaments i desviaments obligatoris”, emfasitza, posant en entredit la situació que dibuixa el govern espanyol amagant el rerefons del deute de les concessionàries de les autopistes i apostant pel pagament del manteniment de les infraestructures directament per part dels usuaris.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…