Les agències de viatges i els operadors turístics i el transport aeri i la roba són els sectors que van tenir més ingressos durant el quart trimestre
ACN Barcelona .- La facturació del comerç electrònic a l’Estat va arribar el 2016 als 24.185 milions d’euros, un 20,8% més que l’any anterior, segons dades difoses aquest divendres per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Durant el quart trimestre de l’any passat les vendes de l”e-commerce’ van suposar uns ingressos de 6.656 milions d’euros, cosa que suposa un increment interanual del 25,4%. Per sectors, les agències de viatges i els operadors turístics van acumular un 10,7% de la facturació total. El transport aeri va suposar el 9,3% i les peces de vestir un 7,2%. El nombre de transaccions durant l’últim trimestre del 2016 va arribar als 117 milions d’euros, un 35,7% més respecte al mateix període de l’any anterior.
Les pàgines web de comerç electrònic a l’Estat van acumular el 53,4% dels ingressos durant el quart trimestre del 2016. El 46% restant corresponia a compres amb origen a Espanya fetes a pàgines web estrangeres. El saldo net exterior (la diferència entre el que es compra des de l’estranger a pàgines web espanyoles i el que es compra des de l’Estat a l’estranger) va acumular un dèficit de 2.241,2 milions d’euros. El 93,4% de les compres fetes des d’Espanya a l’estranger es van fer a webs de la Unió Europea i un 3% es va registrar en pàgines dels Estats Units.