Pastor assenyala que aquest fre en el consum a l’octubre també ha estat causat per les altes temperatures, que endarrereixen el consum de productes nadalencs així com l’efectivitat de les promocions i el llançament dels catàleg de les distribucions.
Així mateix, el responsable de l’AEFJ ha indicat que cap empresa catalana li ha manifestat inquietud per la situació econòmica ni té coneixement que cap empresa del sector hagi traslladat la seu social fora de Catalunya.
Optimisme al sector
Segons les previsions de l’AEFJ, els fabricants de joguines poden superar aquesta campanya els 1.200 milions d’euros en vendes a l’estat espanyol i una facturació total superior als 1.600 milions d’euros. Així mateix, les exportacions acumulen puntes d’increment del 17,2% en relació amb l’any anterior i els fabricants preveuen tancar l’any amb un 10% d’augment global.
En relació amb les tendències, el president dels fabricants ha indicat que no enguany no hi ha cap categoria en concret que estigui presentant més vendes que altres però assenyala que productes relacionat amb llicències de pel•lícules i productes tecnològics poden acabar destacant sobre la joguina tradicional. Amb tot, preveu que en aquesta campanya el consum estigui més repartit entre categories que en altres. Segons dades del sector, l’any passat les nines, els jocs de primera infància i els d’esports varen liderar les vendes.
Catalunya lidera les exportacions
Els fabricants catalans de joguines, amb 60 empreses associades (el 27% del sector), lideren l’increment d’exportacions. Segons les dades de l’AEFJ, Catalunya ha incrementat en un 43% les exportacions de joguines en relació amb el 2016, seguida del País Valencià amb un 5%.
El sector exporta principalment a la Unió Europea, sent els mercats pròxims com els de Portugal i França on més exportacions es produeixen. L’AEFJ també remarca que enguany s’ha produït un descens de fins al 34% en les exportacions als Estats Units, consolidant una davallada iniciada l’any 2016.
Una de les característiques del sector de les joguines és la seva gran concentració. El sector concentra la seva producció principalment al País Valencià, a la coneguda com ‘Vall de la Joguina’, a la subcomarca de la Foia de Castalla (a l’Alcoià) en poblacions com Ibi, Onil i Castalla. Tan sols aquí es concentra el 40% de les empreses de l’Estat, un 39,39% dels treballadors i un 38% de la facturació. Catalunya és el segon mercat de la joguina a l’estat espanyol, amb un 28% d’empreses, un 27% dels treballadors i un 36,9% de la facturació.
L’AEFJ agrupa un total de 221 empreses, entre les quals es troben Famosa, Moltó, Falomir, Bizak, Lego, Borràs o les filials de Mattel, Hasbro o Playmobil, entre d’altres. Segons dades de l’AEFj, 4.554 persones treballen de manera directa i unes 20.00 de manera indirecta.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…