Alcaldes ebrencs, diputats i senadors republicans exigeixen una tramitació de la mesura “exprés i sumaríssima” com ha fet el govern espanyol en altres qüestions
De fet, l’aixecament de peatges només avançaria en el temps un fet que s’ha de donar en breu. La concessió de l’autopista AP-7 acaba el 2019, en el seu tram fins a Tarragona. “Estem parlant de mesos”, ha recordat el senador Miquel Aubà. Els representants d’ERC a la Cambra Alta tornaran reclamar al ministre de Foment que fixi un calendari. “No tenia data i ara li tornem a demanar que digui quins tràmits calen i quines administracions hi estan implicades. Tenint en compte que el 155 el que ha fet és que l’administració central ho domina tot, que facin allò que han de fer i solucionin el problema”, ha reclamat Aubà.
Per la seva banda, la senadora Laura Castel, portaveu d’ERC a la Comissió de Foment del Senat, ha assegurat que la celeritat per aplicar la mesura és una qüestió de voluntat. Castel ha apuntat que per tancar les delegacions de la Generalitat a l’exterior o el Diplocat, el govern espanyol ha actuat de forma “exprés i sumaríssima”. “Quan volen fer una cosa de forma exprés i sumaríssima ho fan. No en deuen tenir gaire interès de fer-ho perquè deuen voler facilitar que les concessionàries de les autopistes segueixin guanyant a costes de les butxaques dels catalans.”, ha remarcat la senadora.
Castel també ha recordat que l’N-340 forma part del Corredor del Mediterrani i que cal convertir-la en una infraestructura competent per complir amb els reglaments de la UE i el Connecting Europe, que reclama la intermodalitat dels serveis de transport. Els republicans han recordat que el govern espanyol podria ser denunciat per incompliment i enfrontar-se a un nou expedient i una sanció. “Ja sabem que Espanya és la gran incomplidora dels reglaments de la UE i ja ha tingut algunes multes que acabem pagat els ciutadans”, ha lamentat Castel.