Gordó ha detallat que en els casos que els centres educatius detectessin senyals de possible radicalització, es duia el cas a una comissió amb representants d’Ensenyament i Interior, i els experts acabaven definint el tipus i el grau de radicalització que podia tenir l’alumne. Així, la pròpia comissió oferia als centres educatius i consells, aportacions per poder ajudar ‘’des del punt de vista educatiu’’, en casos de petites radicalitzacions, o s’elevava a altres instàncies, en els casos ‘’més complexos’’.
Per la subdirectora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa, aquesta implementació ‘’ha estat ben rebuda’’ i considera que ha funcionat dins el sistema educatiu però defensa que els atemptats d’aquest mes d’agost, obliguen a replantejar-se el protocol per a millorar el seu resultat, com podria ser, per exemple, més formació i comunicació amb les famílies per poder col·laborar amb aquesta detecció i la incidència dels plans de convivència que hauran de tenir definits els centres educatius en un termini de tres anys.
Gordó reconeix que el sistema educatiu ha de contribuir a evitar aquestes conductes violentes però recalca que l’èxit escolar que es busca des del Departament ja és una primera mesura, en convertir-se en un ‘’primer ascensor social’’ que permet evitar la marginació dels més vulnerables.
Des de la subdirecció de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa es defensa que ja s’està treballant en les línies que marca la Unió Europea i que, a diferència d’altres països com França o Països Baixos, defensa l’equitat i l’èxit per a tothom al costat de la defensa del dret o reconeixement a la diferència en un marc de valors compartits i elements identitaris col·lectius. En aquest sentit, Gordó posa d’exemple el tractament de la llengua i els projectes plurilingües en els quals s’aposta perquè els alumnes de famílies nouvingudes aprenguin les llengües oficials com a element d’igualtat i cohesió, però alhora, es respecta i es posa en valor la llengua d’origen per aconseguir que l’alumne senti com a propi el currículum que s’ha d’aprendre.
De cara a l’inici de curs, i al tractament que s’ha de fer als centres educatius i en diferents nivells, el protocol ja proposa diferents activitats per poder abordar els atemptats dins de l’aula. En aquest sentit però, son indicacions per evitar ‘’possible estigmatitzacions i replegaments identitaris’’, ha explicat Gordó, per tenir cura de la ‘’no polarització’’.
Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…
El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…
Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…
Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…
Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…
Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència, serveis…