Empreses i estibadors arriben a un acord per ampliar la plantilla 

L’acord preveu la incorporació immediata de 19 professionals per treballar en vaixell  i la preparació de l’entrada de 21 persones més que estan a l’espera de finalitzar el  seu període de formació 

El pacte també inclou un número mínim fix de places per empresa per augmentar la  garantia de servei 

Els representants dels treballadors i les empreses de l’estiba, en presència del president del Port de Tarragona, Saül Garreta, han tancat un acord per reforçar i ampliar la plantilla de l’estiba. La trobada per ratificar l’acord ha estat possible després que l’assemblea de la part social l’hagi aprovat en una reunió celebrada al Tinglado 1 del Moll de Costa. Aquest acord representa un avenç per a la modernització de l’estiba tarragonina amb mesures que permetran una major garantia del servei als clients del Port de Tarragona.  

L’acord signat preveu la incorporació de 19 treballadors per treballar en vaixell i la preparació de l’entrada de 21 persones més que estan a l’espera de finalitzar el seu període de formació, per tal d’ampliar la capacitat de servei a les instal·lacions portuàries de Tarragona. El primer grup de 19 persones s’incorporarà en breu i el segon, format per 21  treballadors podria incorporar-se en breu un cop hagi completat el procés de formació que estan duent a terme en aquests moments. Les dues parts s’han compromès en buscar les accions necessàries perquè la formació i homologació del grup finalitzi en  el menor temps possible. 

Aquesta ampliació, en dues fases, suposarà l’aument d’un 34% de la capacitat actual d’operar. A més, empreses i treballadors han acordat l’assignació d’un nombre fix d’estibadors per empresa estibadora, la qual cosa permetrà una major garantia de servei als clients. La part social i les empreses també s’han acordat altres canvis en la forma d’organització del treball que redundaran en aquesta millora del servei. 

Recuperació de la normalitat 

L’acord tancat és un pas important per recuperar la normalitat als molls tarragonins. El reforç de la plantilla amb nous efectius permetrà comptar amb més eines per fer front als pics de tràfic que periòdicament es produeixen al Port de Tarragona, especialment en la importació de cereals. Un tràfic que ens els darrers dos anys està patint les conseqüències de la sequera -la mala collita nacional obliga a importar més cereal- i la guerra a Ucraïna que altera el flux normal del comerç de cereals. 

L’any passat, el Port de Tarragona va batre el rècord històric de tràfic de cereals amb 5,95 milions de tones i, enguany, segons diversos agents de la cadena logística es preveu que se superi aquesta xifra atès que la collita de cereal a l’Estat espanyol s’estima que només assolirà nou milions de tones quan, en un any normal, acostuma a ser de 25 milions de tones. Per tant, aquest acord posa les bases per poder afrontar amb més garanties aquesta situació no habitual al Port de Tarragona. 

Mediació 

Malgrat que l’Autoritat Portuària de Tarragona no té competències per intervenir directament en l’organització del treball o la formació en el sector de l’estiba, el president de l’APT, Saül Garreta, ha estat fent un seguiment de prop de les negociacions entre treballadors i empresa, des d’un posicionament neutral per tal de poder desplegar accions de mediació amb l’objectiu de crear un clima de diàleg i un espai d’entesa entre les dues parts, i al mateix temps asseguri la competitivitat del Port de Tarragona. 

L’APT ha actuat des de les seves responsabilitats, garantint la continuïtat i regularitat del servei portuari de manipulació de mercaderies en totes les operacions dels vaixells atracats, atès que és l’organisme que ha de vetllar pel correcte funcionament de les instal·lacions portuàries i una prestació eficient dels serveis portuaris. Adoptant un posicionament de neutralitat i de mediació, ha treballat aquests darrers mesos per fomentar que hi hagi un acord que satisfaci totes les parts i, alhora, asseguri la competitivitat del Port de Tarragona.

En aquest sentit, s’ha reunit diverses vegades amb empreses i treballadors de l’estiba, amb agents de la cadena logística, i amb les administracions competents per implicar-les en la cerca d’una solució en el termini més breu de temps. El president Garreta ha expressat “la necessitat de respondre amb eficiència a les necessitats d’una infraestructura estratègica com el Port” i “a sumar esforços per assolir una  operativa portuària que asseguri el subministrament a les cadenes logístiques d’agroalimentaris, de vehicles, fruita tropical i contenidors”. També ha agraït l’esforç de les dues parts per arribar a un acord, després de més d’un any de negociacions, que permeti que el Port de Tarragona guanyi en competitivitat i pugui oferir un servei eficient i de qualitat en la cadena logística del país.  

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

El teixit turístic de Tarragona, contra l’augment de l’impost de les estades turístiques

La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…

1 setmana ago

Les urbanitzacions del Catllar tallaran la carretera en protesta per la manca d’inversió municipal

Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…

1 setmana ago

El Grupo Mimara envía a Valencia material para las personas mayores y personal de emergencias

Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…

2 setmanes ago

Grup Fermator celebra el Family Day a la seva planta de Falset

Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…

2 setmanes ago

Neix Planet Youth Espanya, amb seu a Tarragona

Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…

4 setmanes ago

La 8ª Realting Mastercup Regatta 2024 llega a Barcelona tras la estela de la Copa América

La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…

4 setmanes ago