Un estudi constata que a les companyies encara els manca coneixement en noves tecnologies
Entre les empreses que disposen d’un pla de digitalització, al voltant d’un 40% no li ha assignat pressupost per desenvolupar-lo . “Hi ha poca consciència que això s’hagi de desenvolupar de manera urgent”, ha lamentat Buxadé, que ha alertat que “falta conscienciació i formació” a les empreses en matèria de noves tecnologies. El director territorial de Vodafone a Catalunya ha remarcat que digitalització és molt més que donar als empleats “mòbils amb 4G”. Segons Buxadé, també està relacionat amb tecnologies com serveis al núvol, Big Data o l’Internet de les coses (IoT) . “Les companyies que no tinguin clar que tot això és important es quedaran despenjades”, ha alertat.
L’estudi de Vodafone revela que només un 4% de les pimes citen la digitalització com a preocupació de forma espontània, i entre les empreses de més de 100 treballadors només un 7%. A més, l’informe de Vodafone constata que la majoria d’empreses encara pensen en la digitalització com quelcom “molt bàsic” i de les respostes dels directius enquestats es desprèn que no tenen gaire clars els conceptes relacionats amb les noves tecnologies.
Segons les empreses, la principal barrera per a la digitalització és l’elevat cost d’implantació seguit de la manca de temps i de formació dels treballadors. Gairebé la meitat de les empreses de més de 100 treballadors –un 44%- diu no tenir especialistes dins la companyia per dur a terme el procés de digitalització i el percentatge s’enfila al 67% de les pimes. Vuit de cada deu pimes i nou de cada deu empreses de més de 100 treballadors confiaran en proveïdors externs per afrontar el procés d’adaptació a les noves tecnologies, segons l’estudi.
D’altra banda, l’informe de Vodafone constata que el nivell de conscienciació és més elevat a l’administració pública catalana. A diferència amb les empreses, l’administració veu la digitalització com una de les principals prioritats. Un 36% dels gestors de l’administració està preocupat pel tema i un 72% creu que contribueix a millorar la relació entre institucions i ciutadania. També valoren la millora de l’eficiència com a principal avantatge de les noves tecnologies.