Categories: Uncategorized

Els camions presionen amb martxes lentes per la sortida del pont

La Federació Empresarial d’Auto-Transport (FEAT) de Tarragona manté les tres marxes lentes de camions convocades per avui a partir de les quatre de la tarda contra els desviaments obligatoris de l’N-340 i l’N-240 cap a l’autopista.

  • L’acció coincidirà amb l’operació sortida del pont de la Puríssima.

A Tarragona, els vehicles sortiran del polígon Riu Clar, aniran per l’A-7 i l’N-340 fins a l’accés de l’autopista a Altafulla i tornaran a Tarragona per l’AP-7. A les Terres de l’Ebre, els camioners sortiran de l’Aldea, aniran fins a Alcanar i tornaran per l’N-340. Al Penedès, els vehicles sortiran de Bellvei cap al Vendrell, pujaran cap a l’Arboç i tornaran al punt de partida per l’N-340.

Per la seva banda, l’associació de transportistes de Lleida fa una crida als transportistes perquè, entre les quatre i les sis de la tarda, redueixin la velocitat en qualsevol carretera de Catalunya. En aquest cas, s’aconsella reduir la velocitat a la meitat del que marca la via més 5 km/h, a advertir l’acció amb els quatre intermitents i a fer la protesta en vies que no tinguin visibilitat reduïda.

Les reivindicacions

Malgrat que des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa, el sector recorda que encara cal resoldre diversos temes pendents.

Tal com va informar la FEAT el mes passat, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos, fer benzina o qualsevol tipus d’avituallament en ruta, “segueix vigent el criteri que l’accés ha de ser el més pròxim a l’autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, obligant per tant a continuar fent quilòmetres”.

A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguin continuar amb l’operativa actual, eliminar l’obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d’ampolla, i resoldre la “insuficient capacitat” de les àrees de l’autopista.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

4 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

4 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago