El Port exporta grans estructures als Estats Units

Les dàrsenes tarragonines han viscut dues operatives d’embarcament que tenen  com a destinació New Orleans i Houston 

Aquesta setmana s’han dut a terme dues operatives d’embarcament de Project Cargo al  Port de Tarragona amb destí els Estats Units d’Amèrica. La primera operativa s’ha dut a  terme en el moll de Castella mentre que la segona s’ha realitzat en el moll d’Aragó. 

El primer projecte comptava d’un sol mòdul de 198 tones de pes i tenia com a destinació  Houston, mentre que el segon projecte comptava amb cinc mòduls, 4 de 89 tones de pes i  un de 330, en total 686 tones de pes amb destinació New Orleans. 

Les peces han estat carregades amb grues de gran tonatge del propi vaixell. El mòdul del  primer projecte amb destinació Houston tenia una llargada de 35 metres. El segon projecte  amb destinació New Orleans comptava amb 4 mòduls de 21 metres de llargada i un altre  de 25. 

Els dos projectes han estat construïts per Schwartz Hautmont en les seves instal·lacions  localitzades a Vila-Seca i en l’interior del propi Port de Tarragona, es tracta d’una de les  empreses situades al Port de Tarragona que construeixen grans projectes per a la indústria  química i energètica mundial. L’empresa estibadora encarregada de l’operativa ha estat  Noatum Tarragona i el transport ha anat a càrrec de Transmodal, empreses amb alta  experiència en aquest tipus d’operatives d’alta complexitat. 

El vaixell que ha transportat aquestes peces de grans dimensions ha estat el BBC Africa,  es tracta d’una embarcació amb una eslora de 120 metres, un calat de 7,6 metres i una  mànega de 20 metres. L’empresa consignatària del vaixell ha estat Marmedsa Noatum  Maritime. 

Port de referència al Mediterrani en aquest tipus de càrregues 

El tràfic de Project Cargo és en aquests moments un servei del Port de Tarragona dins de  l’estratègia de creixement i diversificació de tràfics. La infraestructura portuària tarragonina  ofereix serveis i disponibilitat de superfície per a aquest tipus de càrregues, com són les  àmplies àrees operacionals als molls, les rampes ro-ro i l’excel·lent accessibilitat; alhora el  Port de Tarragona posa a disposició dels clients altres serveis eficients com l’estiba  altament qualificada i l’eficiència dels seus professionals. El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials  preparats per a transportar grans càrregues. 

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

Empresaris de Tarragona Destaca la Importància de la Formació d’un Govern Ràpid per Impulsar els Motors Econòmics Regionals

Amb les recents eleccions catalanes del 12 de maig i les pròximes eleccions europees del…

2 dies ago

Participació Activa d’EdT en les Eleccions Catalanes amb 82 Propostes Econòmiques per Tarragona

A l'aproximació de les eleccions a Catalunya, l'associació Empresaris de Tarragona ha estat particularment activa,…

3 dies ago

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

2 setmanes ago

En el nostre imaginari: La Transformació de Tarragona en una Ciutat Verda

Com organització empresarial tenim un conjunt de dures i obligacions amb la societat que ens…

2 setmanes ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

3 setmanes ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

3 setmanes ago