Les dàrsenes tarragonines han viscut dues operatives d’embarcament que tenen com a destinació New Orleans i Houston
Aquesta setmana s’han dut a terme dues operatives d’embarcament de Project Cargo al Port de Tarragona amb destí els Estats Units d’Amèrica. La primera operativa s’ha dut a terme en el moll de Castella mentre que la segona s’ha realitzat en el moll d’Aragó.
El primer projecte comptava d’un sol mòdul de 198 tones de pes i tenia com a destinació Houston, mentre que el segon projecte comptava amb cinc mòduls, 4 de 89 tones de pes i un de 330, en total 686 tones de pes amb destinació New Orleans.
Les peces han estat carregades amb grues de gran tonatge del propi vaixell. El mòdul del primer projecte amb destinació Houston tenia una llargada de 35 metres. El segon projecte amb destinació New Orleans comptava amb 4 mòduls de 21 metres de llargada i un altre de 25.
Els dos projectes han estat construïts per Schwartz Hautmont en les seves instal·lacions localitzades a Vila-Seca i en l’interior del propi Port de Tarragona, es tracta d’una de les empreses situades al Port de Tarragona que construeixen grans projectes per a la indústria química i energètica mundial. L’empresa estibadora encarregada de l’operativa ha estat Noatum Tarragona i el transport ha anat a càrrec de Transmodal, empreses amb alta experiència en aquest tipus d’operatives d’alta complexitat.
El vaixell que ha transportat aquestes peces de grans dimensions ha estat el BBC Africa, es tracta d’una embarcació amb una eslora de 120 metres, un calat de 7,6 metres i una mànega de 20 metres. L’empresa consignatària del vaixell ha estat Marmedsa Noatum Maritime.
Port de referència al Mediterrani en aquest tipus de càrregues
El tràfic de Project Cargo és en aquests moments un servei del Port de Tarragona dins de l’estratègia de creixement i diversificació de tràfics. La infraestructura portuària tarragonina ofereix serveis i disponibilitat de superfície per a aquest tipus de càrregues, com són les àmplies àrees operacionals als molls, les rampes ro-ro i l’excel·lent accessibilitat; alhora el Port de Tarragona posa a disposició dels clients altres serveis eficients com l’estiba altament qualificada i l’eficiència dels seus professionals. El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials preparats per a transportar grans càrregues.