La presència del nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, demà a Tarragona per inaugurar la nova passarel·la de vianants sobre les vies del tren finançada pel Port amb una mica més de 1,7 milions d’euros reobre el debat sobre la successió de Josep Andreu a la presidència de l’Autoritat Portuària.
En els últims dies, segons fonts ben informades consultades per Actual Tarragona, va cobrant força l’opció de l’actual director de Desenvolupament Corporatiu del port tarragoní, Joan Basora (PDeCAT), un home molt ben relacionat a tots els nivells socials i econòmics del territori, ia més lleial al partit, de manera que compleix perfectament amb els requisits que condicionen la decisió, segons els més ‘vells’ del lloc. Encara Calvet no s’ha posicionat, les veus amb més experiència parlen “d’una persona de l’PDeCAT, sense fissures en el seu compromís de partit, i per descomptat que lluirà el llaç groc a la solapa”.
Fins a la data han sonat noms diversos com el de l’expresident del Parlament, Ernest Benach (ERC) -que va polemitzar amb la tinenta d’alcalde Begoña Floria perquè aquesta considera que el càrrec l’ha d’ocupar una persona de Tarragona; l’exdelegat del Govern a Tarragona, Quim Nin (PDeCAT), amb el handicap judicial de la seva imputació pels fets de l’1-O; l’exdiputat Jordi Sendra (PDeCAT), també coneixedor dels secrets del Port, Pere Grau, Teresa Pallarès … encara que ningú descarta el nomenament d’algun ‘tapat’.
L’elegit haurà de consolidar el camí traçat amb Costa Cruceros com a màxim exponent dels més de 80.000 turistes que aquest any arribaran per mar a Tarragona, el símbol de la ‘etapa Andreu’ i la seva gestió lloada unànimement, des dels agents econòmics i socials a tot l’arc polític, llevat de la CUP. En aquest sentit, Bàssora significaria la continuïtat en un estil de treball que ha donat importants fruits.
Andreu serà recordat per la capacitat per desenvolupar des de zero i en temps rècord el negoci dels creuers i, sobretot, per haver sabut diversificar el creixement de l’activitat portuària i portar-la a uns resultats brillants. El seu equip deixa al port de Tarragona amb els millors resultats de la dècada -gairebé 60 milions de volum de negoci- en pugna amb el de Bilbao per ocupar la quarta posició en el rànquing espanyol després Badia d’Algesires, València i Barcelona.
Després de més de set anys en el càrrec, el successor haurà més donar continuïtat a les inversions i a les relacions Port-ciutat, en què Bàssora és un veritable especialista. Andreu deixa el seu particular segell en l’àrea urbana de la zona portuària (barri del Serrallo i embulls) amb la remodelació integral del Pòsit de pescadors i la polèmica passarel·la de vianants sobre les vies del tren -amb els seus defensors i detractors- que encara podrà inaugurar demà , encara que no arribarà a veure acabada la reforma del passeig marítim que també finança el Port.