Les pernoctacions des de l’1 de gener fins al 15 d’octubre han estat de 7.642.852, un 1,1% superiors a l’any anterior
L’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, qualifica la temporada turística de ‘positiva’
El producte gastronòmic obté un interès més elevat per part dels visitants, segons dades de l’escola activa recollides a les xarxes socials
El mercat espanyol ha crescut en pernoctacions, enguany, segons es desprèn de les dades facilitades per l’Observatori de Turisme del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci (PCT).
El turisme estatal que ha vingut a la capital de la Costa Daurada, de l’1 de gener fins a la primera quinzena d’octubre, s’ha recuperat, augmentant en un 8,9% i assolint la xifra de 2.860.000 pernoctacions. L’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, acompanyat del gerent de l’entitat, Juan Carlos Capilla, i de la cap de promoció, Natàlia Bel, ha qualificat avui en roda de premsa l’increment de pernoctacions en el mercat espanyol com de “positiu”; perquè “és el nostre principal mercat, respon bé en la destinació i també pel que fa a la despesa”.
Les dades de creixement són destacables per a Salou, tenint en compte que és un municipi al què li ha calgut competir amb altres destinacions de la Mediterrània i del nord d’Àfrica. El president del Patronat de Turisme ha explicat que Salou ha augmentat les pernoctacions respecte l’any 2018 en un 1,1%. La capital de la Costa Daurada ha registrat un total de 7.642.852 de pernoctacions. L’any 2018, se’n van registrar fins a 7.562.090.
El segon mercat més important és el Regne Unit, amb 1.447.000 pernoctacions. Pel que fa al francès, ha arribat a la xifra de 828.000 pernoctacions. Ha tingut una davallada de l’11,2%.
El mercat rus -on Salou n’és líder- ha crescut un 5,8%, amb 896.000 pernoctacions. Pel que fa a l’irlandès també ha experimentat un creixement del 2,8%, amb 486.000 pernoctacions. En darrer lloc, el mercat holandès té 252.000 pernoctacions.
Segons el gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, “la suma de petits mercats cada cop és més gran perquè s’està treballant en la diversificació”.
D’altra banda, l’alcalde de Salou ha explicat que en aquest mandat “executem el Pla Estratègic de Turisme i també volem aplicar, en la seva pràctica totalitat, el pla que tenim de Destinació Turística Intel·ligent (DTI)”, perquè “ens posicionarà com a més atractius i competitius en els mercats nacional i internacionals”. Granados ha afegit que ”orientarem la situació a la desestacionalització, treballant en un destí turístic sostenible”.
La capital de la Costa Daurada ha assistit, enguany, a 25 fires, 9 workshops, 7 roadshows i 31 fam trips, press trips i blog trips. També ha estat present al lliurament de premis de la Premsa Irish Travel News. Com a novetats, s’ha participat a la fira Tallin Tourest (Estònia) -del 8 al 10 de febrer-;la fira IMTM Israel -12 i 13 de febrer-; la fira Budapest Utazas (Hongria) -del 21 al 24 de febrer-; i la fira BTL Lisboa (Portugal) -del 13 al 17 de març-. Pel que fa a la fira Tallin Tourest, tot i no tenir la magnitud d’altres convocatòries com la World Travel Market WTM o Fitur, és un esdeveniment de referència als països bàltics. Segons ha explicat la cap de promoció, Natàlia Bel, “el Patronat de Turisme també ha recuperat la participació a la Fira BTL Lisboa”.
Pel que fa a l’ocupació sobre les places obertes, la dada és positiva, ja que estem parlant del 71,4% en front del 65,7%. Enguany també tenim més arribades, 1.838.640 en front de les 1.794.555 registrades el 2018.
Escolta activa de les xarxes socials
Respecte a l’escolta activa de les xarxes socials durant el període comprès entre l’1 de gener de 2019 a l 15 d’octubre de 2019, cal dir que un 50,82% de les mencions procedeixen d’usuaris espanyols, que han augmentat respecte l’any 2018 (35,22%).
Pel que fa a l’origen, la procedència és de Catalunya, Comunitat de Madrid, Aragón, Comunitat de València, Euskadi i Andalusia. I pel que fa als internacionals, els principals són Regne Unit i França.
Enguany, s’ha produït un increment de la valoració del producte familiar i del producte gastronòmic. La satisfacció global és bona pel que fa als productes, la seguretat i el clima.
El turisme nacional ens visita gràcies a l’oferta esportiva, cultural i gastronòmica, un vessant, aquest darrer, que, segons ha explicat el batlle, “ha fet un salt qualitatiu” i es troba en un moment d’expansió i creixement important al municipi.
Pel que fa al perfil dels usuaris, a Espanya i el Regne Unit les mencions les fan, principalment, els homes. Mentre a França, els Estats Units, i, sobretot, Rússia, les dones.
La franja d’edat majoritària és de 18 a 34 anys.