A banda del que ja es va fer públic, el Hard Rock Entertainment World inclourà més hotels, més botigues i més “oferta complementària”, tal com ha explicat Calvet. De fet, l’abast de les properes fases serà més ampli que l’anunciada dilluns: Hard Rock preveu una inversió total de 2.000 milions d’euros, dels quals només 665 són de la primera fase
Pel que fa a la zona comercial, les 75 botigues de luxe desenvolupades per Value Retail ocuparan 10.000 metres quadrats de sostre, si bé el Pla Director Urbanístic (PDU) en preveu fins a 50.000. El mateix passa amb el nombre d’hotels, que també tenen marge per créixer. El PDU preveu com a màxim 425.000 m2 de sostre d’hotels. L’hotel de 600 habitacions desenvolupat per Hard Rock, que tindrà forma de la icònica guitarra de la cadena, ocuparà 100.000 m2, segons va explicar la companyia en un comunicat. L’altre hotel, el de Port Aventura, serà més petit, de 500 habitacions. “Port Aventura, una història d’èxit, també s’ha desenvolupat per fases”, ha volgut “posar en valor” Calvet.
Un sol casino, el cinquè de Catalunya
Això sí, només hi haurà un casino, tal com ha remarcat el director de l’Incasòl. La llei que es va aprovar el 2014 per impulsar el macrocomplex d’oci preveia atorgar un màxim de 6 llicències de casino a l’entorn del Centre Recreatiu i Turístic de Vila-seca i Salou, però finalment només hi ha hagut una empresa que ha presentat un projecte, així que se n’atorgarà una sola a Hard Rock.
La companyia nord-americana comprarà la totalitat dels terrenys disponibles del CRT, així que ja no hi haurà cabuda per a cap altra llicència de joc. De fet, Calvet ha assegurat que l’operació tanca la porta a que el país tingui de moment més casinos. Així, el Hard Rock Hotel & Casino Tarragona serà el cinquè casino de Catalunya, que ja en té a Barcelona, Lloret de Mar, Tarragona i Peralada.
Segons el Pla Director Urbanístic, el CRT pot acollir com a màxim un sostre de 30.000 m2 destinats a zona de joc. Amb 1.200 màquines recreatives i 100 jocs de taula, el casino de Hard Rock -que rebrà el nom de Tarragona- ocuparà 9.785 m2, segons es va fer públic el passat dilluns. Així doncs l’espai destinat al casino podrà triplicar les seves dimensions en un futur.
Segons preveu el PDU, quan estigui del tot desplegat el projecte, els usos hotelers abastaran el 57% del total, mentre que les activitats d’oci (congressos, convencions, teatre i espectacles) ocuparan el 15%. Finalment, el 6,7% del sostre es reservarà a usos comercials i el 4%, a àrees de joc. El projecte de la companyia nord-americana es desplegarà en una superfície 30 hectàrees, per les quals Hard Rock pagarà 120 milions d’euros a La Caixa.
Inici d’obres, setembre 2018 i obertura, 2020
En l’entrevista, el director de l’Incasòl ha calculat que les obres del complex podrien començar el setembre del 2018, ja que durant un any des de la resolució del concurs, al setembre, caldrà treballar perquè Hard Rock “adapti el seu projecte al Pla Director Urbanístic”. Des d’aleshores caldria comptar “un mínim de dos anys d’obres”, així que l’obertura podria tenir lloc el 2020, avança Calvet. Per agilitzar els treballs, es farà simultàniament la urbanització del sector i l’edificació del complex, com ja s’ha fet en altres ocasions. A tall d’exemple, es va procedir així al sector de Ca n’Alemany de Viladecans, on es obrir a principis d’any The Style Outlets.
Ampliació de la C-31b, la via d’entrada al recinte
Amb la recent obertura de Ferrari Land, Port Aventura preveu acollir 5 milions de visitants a l’any. Per la seva part, el complex d’oci de Hard Rock podria generar entre 1,7 i 2,1 milions de pernoctacions, segons un estudi de la Universitat Rovira i Virgili. Tot i això, no es preveu cap carretera nova ni cap accés nou a l’AP-7 o a l’A-7, sinó que “es millorarà les existents”, ha explicat Calvet. El que sí que es farà és ampliar la C-31b, la carretera que connecta amb Salou i que es convertirà en la via d’accés al recinte de joc i oci. “Els estudis de mobilitat avalen les solucions que emprendrem”, ha argumentat el director de l’Incasòl, qui ha subratllat que les infraestructures estan “ben dimensionades”.
Una fórmula urbanística per evitar “fracassos”
Calvet ha explicat que el desenvolupament de les infraestructures vinculades al complex s’anirà realitzant a mida que es concreti la inversió privada per evitar “fracassos” vistos en altres projectes en què “el desenvolupament ha quedat sobredimensionat respecte l’ús que es va donant als sectors d’activitat econòmica”, com per exemple en polígons industrials desenvolupats per l’Incasòl en època de vaques grasses, on finalment s’hi han acabat instal·lant menys empreses de les previstes. “No volem estirar més el braç que la màniga”, ha assegurat.
Seria “absurd” que el recurs al TSJC aturés el projecte
El director de l’Incasòl s’ha mostrat convençut que la demanda presentada per la plataforma Aturem BCN World davant del TSJC no paralitzarà el projecte. “Hem treballat amb el planejament vigent i llicències certes”, ha argumentat Calvet, qui encara ha anat més enllà: “No contemplem que cap contenciós, ni el d’Aturem BCN World pel projecte de Hard Rock ni sobre cap altre àmbit sobre el que treballem des de l’Incasòl, pugui aturar el país. Seria absurd, això no passa mai”, ha constatat.
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…