La Creu Roja presenta el nou projecte tecnològic ‘Cuida’t +’ per fomentar l’autoprotecció i la seguretat

Es tracta d’un servei que permet realitzar un seguiment integral de la salut i detectar de manera proactiva les situacions de risc que poden produir-se a la llar

 

 

Redacció.- La Creu Roja presenta divendres, 23 de febrer de 2018 ­–en el context del Mobile World Congress que se celebra a Barcelona–, el nou servei tecnològic ‘Cuida’t +’ que, gràcies a la tecnologia, fomenta l’autoprotecció de la salut per prevenir malalties, vigila les petites molèsties quotidianes o controla les malalties cròniques, mitjançant un seguiment de les constants de les persones usuàries del servei (com ara el pes o la tensió arterial). Aquestes dades es transmeten automàticament al sistema de seguiment constant.

A més, el sistema analitza el model de vida de les persones usuàries en el seu domicili en funció dels seus hàbits quotidians, de manera que permet detectar situacions de risc que es poden produir a causa de caigudes, manca de moviment o el no retorn domiciliari. En aquest cas, el sistema alerta de forma proactiva el Centre d’Atenció de la Creu Roja perquè, en cas necessari, avisi als familiars, a les persones de l’entorn o als serveis d’emergència.

Han presentat el servei Carlos Capataz, Director de Serveis Tecnològics Digitals de la Creu Roja Espanyola, i Susanna Roig, Directora d’Intervenció Social de Creu Roja a Catalunya.

e-Health a casa

La Creu Roja aposta per un servei que respongui i  s’adapti a les persones en la seva llar i que permeti programar alarmes, recordatoris, remetre informes de les biomèdiques registrades, detectar situacions de risc, a més d’oferir les prestacions actuals de la teleassistència 24/7h.

Es pretén, amb això, garantir la seguretat, la cura, la tranquil·litat i la companyia de les persones ateses i els seus familiars. Incorpora també activitats per afavorir la vida activa i la socialització, incloent-hi visites de voluntaris de l’organització.

Modalitats de ‘Cuida’t +’

Mitjançant una atenció personalitzada 365/24 per part dels professionals de la Creu Roja, existeixen tres modalitats de servei:

–       ‘Cuida’t +’ Salut

–       ‘Cuida’t +’ Seguretat

–       ‘Cuida’t +’ Integral

La Creu Roja, que compta amb més de 25 anys d’experiència en oferir serveis tecnològics a persones vulnerables, presenta el servei des de la visió de la nova política sanitària de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), anomenadaHealth 2020, els reptes de la qual consisteixen a adaptar les polítiques sanitàries als canvis demogràfics de la població i els patrons actuals de malalties. Així mateix, el nou servei s’integra dins de l’Estratègia 2020 de la Federació Internacional de les Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja per possibilitar una vida sana i segura.

2º Premis TIC a la Innovació

La Creu Roja lliurarà en el marc del Mobile World Congress, a Barcelona, els 2º Premis a la Innovació Tecnològica amb Finalitats Humanitàries.

Aquests guardons, que responen a l’aposta de la Creu Roja per la innovació tecnològica amb finalitats socials, distingeixen a aquells nous desenvolupaments per a dispositius mòbils i compten amb tres categories: ‘Infància’, ‘Voluntariat’ i ‘Protegint vides’. L’objectiu és crear aplicacions mòbils innovadores que puguin utilitzar-se per a les finalitats pròpies de la Creu Roja en la seva atenció als col·lectius més vulnerables.

  • A la categoria “Infància”TRAZEO, presentada per Sopinet Softeare, S.L., és una plataforma per a l’entorn educatiu i altres organitzacions interessades a ajudar que els nens i les nenes vagin caminant a l’escola de forma autònoma i segura, amb el suport de persones majors disposades a acompanyar a aquests grups -anomenats “pedibus” pels desenvolupadors-. A més, aquesta aplicació afavoreix la vida saludable i la participació ciutadana com a altres formes de voluntariat.

  • A la categoria “Voluntariat”WELPY, presentada per Pilar Olmedo Gómez, Ángel Aguilera i Francisco de Paula Sánchez, és una aplicació que afavoreix la transformació digital en la manera d’exercir i gestionar el voluntariat. Facilita l’accés a la informació i contribueix a resoldre processos d’accés a la participació que, en molts casos, són feixucs. Aquesta aplicació uneix la proposta d’acció voluntària amb els perfils de persones disposades a col·laborar digitalitzant la generació d’esdeveniments.

  • A la categoria “Protegint Vides”FIRSTCALL, presentada per FirstSoft S.L., és una aplicació que es basa en la participació de les persones com a primers actors davant situacions d’emergència. Posa en contacte a persones que requereixen d’ajuda amb altres disposades a oferir-la. Addicionalment, promou la consciència ciutadana en la importància de conèixer les tècniques bàsiques dels primers auxilis. Compta amb altres funcionalitats com, per exemple, generar alertes de perduda d’una persona en una zona determinada i, d’aquesta manera, demanar i promoure la col·laboració d’altres persones usuàries d’aquesta aplicació.