Categories: Noticies de Societat

La comunicació en clau interna centra la nova edició del Seminari Marca Ciutat

La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, va presentar el seminari ‘Marca Ciutat 2017’, que Tarragona acollirà els dies 20 i 21 d’octubre el Centre Tarraconense El Seminari.

Redacció- El Marca Ciutat, que arriba a la seva 8ª edició, és el seminari de referència citymarketing de Catalunya, i per quarta vegada consecutiva se celebra a la nostra ciutat. Enguany se centrarà en “La marca en clau interna: el paper de la marca per generar sentiment de pertinença entre els ciutadans”. Aquesta edició anirà dedicada al paper de la marca d’una ciutat com a mecanisme capaç de generar i vertebrar un sentiment de pertinença i d’orgull cap a les pròpies localitats.

La consellera de Turisme va explicar: “Un eix cabdal de tota estratègia de creació i posicionament de marca d’una ciutat són els seus propis habitants, que han de ser i sentir-se partícips i prescriptors dels atributs d’aquesta marca. En aquest sentit, la comunicació i el treball en clau interna és imprescindible”. I va afegir “els estudis realitzats a partir del projecte Marca Ciutat de Tarragona ens diuen que els tarragonins estem enamorats de la nostra ciutat, però que l’hem de ‘saber vendre’ més i millor. Treballar i enfortir la marca Tarragona genera en els ciutadans un sentiment d’autoestima i de pertinença molt positiu, i és quelcom imprescindible per projectar-la exitosament a l’exterior. És un benefici per a tota la ciutat”.

El seminari Marca Ciutat està especialitzat en la creació de la marca de ciutats, i té com a objectiu exposar les noves tendències del màrqueting i la comunicació estratègica per ajudar les ciutats i les destinacions a posicionar-se en un entorn competitiu. La trobada s’ha consolidat com una cita imprescindible per a responsables de turisme, promoció econòmica, comunicació i màrqueting.

Destacats especialistes en màrqueting, comunicació, urbanisme, etc. com Martin Boisen, geògraf i consultor en placebranding, i Toni Puig, professor de màrqueting públic a ESADE, exposaran les eines més útils per maximitzar i treure profit dels valors singulars de cada ciutat i posicionar-la en la xarxa global de ciutats. Durant les jornades també es presentaran les experiències de ciutats que han treballat per millorar el posicionament de la seva marca de ciutat. Entre els que hi participaran, hi haurà l’alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat que exposarà “Repensa Lloret. O com redefinir la marca de la mà dels ciutadans”, la regidora de Comunicació i Educació de l’Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, Anna Sosa; la directora de comunicació de l’Ajuntament de Viladecans, Marina Jarque; i el gerent del Patronat de Turisme de Tarragona, Ángel Arenas, que analitzarà el procés de la marca Tarragona.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

4 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

4 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago