L’entitat Adigital afirma que el 83% de les empreses que s’acullen a la primera cita fan descomptes també per a la segona
Redacció.- La campanya de descomptes prenadalenca importada dels Estats Units que es coneix com a Black Friday ha estat substituïda aquest dilluns pel Ciber Monday, un altre fenomen importat que pretén allargar la campanya de preus atractius per al consumidor. Comerç en línia i grans superfícies són els principals seguidors d’una seqüela que també va arrelant a les botigues tradicionals, fins al punt que a molts indrets ja s’encavallen períodes de quatre dies o fins i tot d’una setmana amb preus inferiors als habituals. L’Associació Espanyola de l’Economia Digital (Adigital) afirma que nou de cada deu empreses s’han sumat aquest any a la campanya amb accions especials. L’any passat ho van fer un 80%. Els càlculs d’aquesta entitat preveuen que les vendes pel canal en línia arribin fins als 1.417 milions d’euros al conjunt de l’Estat, el que suposaria un 17% més que el 2016.
També segons aquesta entitat, cada vegada són més els comerços en línia i tradicionals que estenen ofertes i promocions més enllà de l’anomenada Black Week, és a dir, el termini de quatre dies que va del divendres negre al ciber dilluns. Aquest any, segons Adigital, ho farà el 83% de les empreses que s’han sumat a la iniciativa.
Pel que fa a les compres que persegueixen els consumidors, Adigital les situa, principalment, en l’electrònica –les vendes d’aquest sector, afirmen, creixen un 60% durant la Black Week per sobre que qualsevol altra setmana-, i després, en la roba i els complements. Altres elements que es busquen són el material esportiu, els llibres i les entrades per a espectacles.