Els representants del Port i ChemMed es reuneixen amb diversos operadors logístics i presenten els projectes que s’hi estan desenvolupant
Redacció.-El Port de Tarragona valora molt positivament la seva participació a l’European Petrochemicals Conference (EPCA) que s’ha celebrat a Berlin (Alemanya) aquesta setmana. Es tracta d’un esdeveniment de rellevància internacional, punt de trobada per excel·lència del sector petroquímic a Europa i del qual el Port de Tarragona n’és soci. 700 empreses químiques i prop de 2.500 assistents d’una cinquantena de països d’arreu del món es van donar cita en aquesta trobada, que enguany es va centrar en “La indústria química i la 4a revolució industrial: la gent, el planeta, el benefici en l’era digital”.
Seguint amb l’estratègia de guanyar projecció internacional, el president del Port de Tarragona i vicepresident de ChemMed Tarragona, Josep Andreu, i la directora Comercial i de Desenvolupament de Negoci del Port i vocal de ChemMed, Genoveva Climent, van encapçalar la representació del clúster petroquímic i el Port tarragoní a Berlin i van mantenir reunions amb diversos operadors logístics i, sobretot, industrials. Els representants del Port van presentar els projectes que s’hi estan desenvolupant, com la ZAL, la terminal ferroviària electrificada (terminal intermodal de “La Boella”) i la terminal Puerto-Centro, així com el clúster ChemMed i les possibilitats de Tarragona de rebre noves inversions del sector petroquímic. Per la seva banda, les diferents empreses van rebre la informació de manera molt positiva, una informació que reflecteix que Tarragona és un territori actiu i en continu creixement, amb un port de futur amb moltes possibilitat d’inversió.
El Port de Tarragona fa una aposta clara per la intermodalitat per tal d’optimitzar la cadena logística i poder oferir un millor servei als seus clients, tant des del punt de vista econòmic com en sostenibilitat. Per això disposa d’accessos ferroviaris d’ample ibèric a tot el recinte portuari i ample mixt (UIC + ibèric) en més de 10 km, donant servei a tots els molls operatius. D’est a oest, hi ha tres ramals que connecten la xarxa interna del Port amb la xarxa d’ADIF. Un d’ells, connectat a la línia de València, passa pel moll d’Hidrocarburs fins arribar als molls d’Andalusia, Cantàbria i Galícia. Concretament al moll de Galícia, hi ha la terminal intermodal “La Boella”, contigua a la terminal de contenidors. Aquest ramal també dóna servei a les àrees del Port on s’ubiquen gran part de les instal·lacions destinades a càrrega general com la terminal de vehicles, una terminal multipropòsit i la futura Zona d’Activitats Logístiques (ZAL).