-Viu Trarragona d’esquena al mar?
-Antigament les ciutats es mantenien d’esquena al mar per protegir-se dels temporals o dels pirates, però en el segle XXI no té cap sentit. Ja en l’última legislatura de l’alcalde Nadal es va abordar aquesta transformació del litoral, que costava 30.000 milions i s’autofinançava en part, però la crisi va deixar el projecte en un calaix. Crec que el desviament, per fora de la ciutat i amb un cost més baix, seria el més assenyat. Ara calen polítics de talla que siguin capaços de generar consensos, perquè les majories absolutes s’han acabat. Molts diuen que estimen a Tarragona, però després només es miren el melic i ho polititzen tot.
-En quin sentit?
-Els tarragonins som uns panxacontents, ens agrada criticar des de la butaca. Cal transformar la ciutat per complet, amb una planificació integral i un projecte global a 50 anys, escoltant veïns, Cepta, AEQT, Port … un full de ruta per donar qualitat urbana a les zones més degradades, i molt centrat en la sostenibilitat.
-Considera rellevant l’eliminació de les vies com a projecte estratègic, de cara als Jocs Mediterranis?
-La Rambla del Mar dóna continuïtat a l’esperit dels Jocs Mediterranis. Per a mi és com els Jocs del futur, un gran projecte de territori en el qual, a més dels ajuntaments -que han de funcionar com una àrea metropolitana i en ocasions aprendre a renunciar al seu sobirania-, de sumar els grans actors com la Diputació, la Generalitat, el Govern central, la indústria … i treballar ‘olímpicament’, amb aquest esperit de concòrdia i de trobada, deixant treballar als tècnics i sense travetes polítiques. Tarragona ha de liderar però és un projecte de territori.
-Què idees es podrien plantejar?
-El desviament del ferrocarril és el futur, amb una gran zona de passeig oberta a la ciutat des del Serrallo fins al Bosc de la Marquesa, respectant al màxim totes les àrees de natura. Aquesta façana marítima és única, amb una platja urbana, una altra semi-urbana, una més ecològica … Si li sumes les cales, no hi ha cap ciutat al món que pugui oferir alguna cosa semblant.
-Quins serien els punts estratègics a tenir en compte?
-Es necessita valentia i polítics valents per exigir el que a Tarragona li correspon. Jo mateix em poso a disposició per al que es necessiti, em sento amb forces i tinc l’avantatge de l’experiència acumulada. Tots els partits s’han de comprometre per treballar en una mateixa direcció i aconseguir el finançament necessari. Com a idea, crec que caldria negociar amb el Ministeri perquè una part dels beneficis del Port, un dels més importants d’Espanya, es quedin a Tarragona i reverteixin en la transformació de les seves infraestructures.
AGUSTÍ MALLOL. Ex conseller Ajuntament Tarragona. Fill del Serrallo
La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, ha insistit que incrementar l'impost de les estades…
Aquesta manifestació de protesta es fa per expressar el descontent per l'abandonament i la manca…
Entre los materiales enviados por los centros del Grupo Mimara de la demarcación de Tarragona…
Grupo Fermator va organitzar recentment el Family Day a la seva seu de Doors Movement…
Planet Youth, el model més reeixit a nivell mundial per a la prevenció de consums…
La Realting MasterCup Regatta, evento internacional de carácter lúdico-deportivo organizado desde Cambrils que reúne a…