El túnel de l’Argentera és obra de l’arquitecte Eduard Maristany, inaugurada l’any 1890. Amb els seus 4.044 metres, i una boca est que dóna a l’Argentera (Baix Camp) i l’oest a Pradell de la Teixeta (Priorat), és el túnel no urbà de la xarxa d’ample convencional més llarg de Catalunya i el tercer de l’Estat.
Considerada una de les infraestructures ferroviàries i d’enginyeria civil més destacades de Catalunya, el túnel va representar per a l’Argentera una gran obra que va moure masses i va reactivar l’economia del poble. Un dels grans reptes del projecte va ser la unió dels extrems de les galeries del túnel, que li van valdre a l’arquitecte el títol de “marquès de l’Argentera”, concedit pel rei Alfons XIII l’any 1918.
Quan el Ministeri de Foment va anunciar la inversió a la línia R15 durant el 2017 va xifrar-la en 13 MEUR. L’objectiu era eliminar les limitacions temporals de velocitat de la línia i poder escurçar el temps de trajecte entre Riba-roja d’Ebre i Barcelona. A partir del 10 de desembre segons l’anunci d’Adif, es trigarà entre set i deu minuts menys.
Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…
El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…
Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…
Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…
Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…
Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència, serveis…