Turistes britànics s’inventen gastroenteritis per cobrar indemnitzacions

Satisfacció entre els hotelers catalans per la primera sentència d’un jutge britànic contra una denúncia falsa per intoxicació alimentària

CCMA.- Els hotelers de Salou, Cambrils i la Pineda volen que s’acabi amb la picaresca d’alguns turistes britànics. S’inventen falses gastroenteritis i denuncien els hotels per cobrar després una indemnització amb què aconsegueixen que se’ls tornin els diners de l’estada.

Un fenomen que afecta, sobretot, les Canàries i les Balears, però també la costa de Tarragona,on ja s’han registrat algunes denúncies.

Desestimen una demanda per intoxicació d’una família de vacances a les Canàries

Satisfacció entre els hotelers de Salou, Cambrils i la Pineda per la primera sentència d’un jutge britànic contra una denúncia falsa per intoxicació alimentària.

Una família de Liverpool ha d’indemnitzar el turoperador Thomas Cook amb més de 4.000 euros de multa perquè considera que no va aportar proves que demostressin que ni ells ni els seus fills havien menjat res en mal estat en un hotel de les Canàries.

El turoperador turístic britànic Thomas Cook ho ha confirmat aquest dissabte. Un jutjat de Liverpool ha desestimat una demanda presentada per una família que demanava compensació per una suposada intoxicació que deien que van contraure quan estaven de vacances a les Canàries.

En la sentència, el jutge instructor ha considerat provat aquest dilluns que els demandants no van emmalaltir de gastroenteritis, com afirmaven, durant unes vacances de dues setmanes que van passar el 2013 a les illes Canàries, un cas pel qual demanaven a Thomas Cook una reparació de 10.000 lliures (11.300 euros).

Per contra, aquest tribunal els ha condemnat a pagar al turoperador turístic unes 3.700 lliures (4.180 euros) pels costos judicials incorregudes en aquest procés, una decisió que Thomas Cook ha qualificat de positiva per a la lluita contra aquest tipus de frau.

Aquesta família, composta per dos adults i els seus dos fills, va denunciar recentment al turoperador d’haver patit una gastroenteritis al tercer dia de començar les seves vacances, i alhora ha criticat les condicions de neteja i del menjar de l’hotel de Gran Canàries on es van allotjar.

“Aquest és el primer de tots els casos que portarem davant la justícia quan sigui necessari i constatem que les denúncies per malaltia no es van presentar en el complex turístic i que no hi ha proves clares sobre això”, ha declarat un portaveu de Thomas Cook.

La font va destacar que aquesta sentència és “significativa”, ja que envia un “clar missatge” a aquells que presentin denúncies “deshonestes”.

Aquest divendres mateix, el govern del Regne Unit va presentar un seguit de mesures encaminades a combatre les reclamacions falses per malaltia que presenten alguns britànics impulsats per bufets d’advocats oportunistes, durant les vacances a l’estranger.

En algunes ocasions, els turoperadors turístics ni tan sols qüestionen en els tribunals les demandes dels seus clients i prefereixen acceptar la reclamació i traslladar, després, els costos als hotels.

A Catalunya hi ha hagut molts pocs casos de denúncies per aquesta picaresca. Els hotelers esperen que hi hagi canvis en la legislació britànica que acabin amb aquestes denúncies falses.