Tarragona registra un juliol històric en ocupació turística amb un 9% més de pernoctacions

Torna l'imatge clàssica de la platja Salou, plena de turistes. ACTUAL

Els hotels i càmpings de la ciutat assoleixen una ocupació del 88%

ACN Tarragona .- El mes de juliol ha registrat dades històriques en ocupació turística a Tarragona, que s’ha situat en un 88% en els hotels i càmpings, segons dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya. Aquesta xifra suposa un augment del 9% en el nombre de pernoctacions respecte al mateix període de l’any passat. La regidora de Turisme, Inma Rodríguez, ha valorat els resultats com una molt bona notícia per la ciutat. “Les xifres segueixen una tendència ascendent que ens anima a continuar treballant per fer de Tarragona una destinació turística cada cop més competitiva”, ha assenyalat. Les dades són, fins i tot, superiors a les anteriors a la crisi. Durant el mes de juliol, el nombre total de pernoctacions ha estat de 257.428, una xifra molt superior a les de les 135.198 del 2009 i a les 211.308 del 2006.

Juntament amb l’augment de les pernoctacions, també creix l’estada mitja a la ciutat, situant-se en les 3,8 nits. “Aconseguir que els turistes que ens visiten passin més temps entre nosaltres és un objectiu clar del Patronat. Per això, mostrar les meravelles que tenim i no només aquelles que es poden veure en una visita curta és una prioritat estratègica”, ha afegit Rodríguez.

La meitat dels turistes que s’allotgen en hotels i càmpings corresponen a turisme nacional i, l’altra meitat, a turisme estranger -principalment francesos, holandesos i alemanys-. Les xifres reflecteixen un creixement important d’aquests mercats, especialment de l’holandès -amb un 65% més de pernoctacions en general i un 71% més en càmpings- i del belga, -amb un augment del 24% en global i d’un 41% en els càmpings-.

“El turisme nacional continua millorant any rere any i aquestes són unes dades que podem interpretar com una millora de la situació econòmica del país. Això és molt important per a nosaltres, com també ho és que arribin nous mercats i que s’ampliïn les procedències dels nostres visitants, ja que diversificar sempre és positiu per minimitzar possibles riscos”, ha conclòs la regidora.