La companyia demana “diversificar” el turisme, permetre la construcció de “més hotels” i “mantenir baixos” els preus dels allotjaments
Pel que fa al nombre de passatgers, Barcelona preveu créixer en 400.000 usuaris, Girona en 100.000 i Reus en 25.000.
“Diversificar” el turisme
“L’actual estratègia de no construir més hotels i protestar contra el turisme no és la millor solució a llarg termini”, ha afirmat Kenny Jacobs. El directiu ha demanat a les administracions que estableixin un “pla turístic” per tal de “descentralitzar el pes de Barcelona” i “diversificar” les destinacions a d’altres punts del territori. Alejandra Ruiz, membre del departament de vendes i màrqueting, ha posat com a exemples Girona, el Pirineu, la Costa Barva, Tarragona o la Costa Daurada.
Des de la companyia també han reclamant que no es limiti la construcció d’hotels a la capital catalana, perquè “si no els preus pujaran”. “Construïu més hotels, si no la gent anirà a Madrid o a Lisboa i es perdran llocs de treball”, ha asseverat Jacobs. “No restringiu el turisme, diversifiqueu-lo”, ha reblat.
Afectació dels atemptats
Sobre l’impacte de atemptats a Barcelona i Cambrils el passat 17 d’abril, la companyia ha comunicat que es va produir un “petit nombre de cancel·lacions” i un “lleuger descens” del nombre de visites a la pàgina web. “La gent hi pensa durant uns dies i després la vida continua”, ha conclòs Jacobs.
Brexit
Finalment, els membres de la companyia s’han mostrat expectants sobre el desenllaç de les negociacions del Brexit i han exigit a les parts que es trobi una solució a la política d’Open Skies. Si aquesta regulació no es manté, han advertit que l’estat espanyol en sortiria “perjudicat”, ja que al voltant d’un 20% dels passatgers de Ryanair provenen del Regne Unit.