Reus explica als veïns les mesures econòmiques davant la COVID19

La regidora d’Hisenda, Mariluz Caballero, es va reunir aquest dimarts amb les associacions de veïns de Reus i les cases regionals per tal d’explicar diferents temes econòmics d’interès arran de la situació generada per la pandèmia de la COVID19. La trobada la va organitzar i coordinar la regidora de Relacions Cíviques, Montserrat Caelles, després d’una primera reunió amb la Federació d’Associacions de Veïns de Reus i atès que es va poder observar que hi havia moltes inquietuds al voltant de l’economia per part dels veïns.

La reunió, promoguda per la regidoria de Relacions Cíviques es va celebrar des de la voluntat comuna de treballar des de la proximitat, la transversalitat i la transparència, i tots els assistents van poder escoltar les explicacions de les dues regidores, compartint informació i resolent els dubtes que es van formular.

La regidora Caballero va estructurar la trobada en tres blocs. Per un costat, va exposar la situació actual i les mesures preses des de l’Ajuntament; per un altre costat, va explicar com es gestiona l’atenció a la ciutadania i on s’han d’adreçar en cas de necessitar algun tràmit relacionat amb la regidoria, i finalment, en tercer lloc, es va obrir un torn de preguntes en el qual els assistents van poder compartir allò que més els preocupava.

També va explicar que “treballem en diferents escenaris. Sabem el que ha passat però no podem saber el que ens trobarem d’aquí a uns mesos. Cal estar molt preparats davant la incertesa dels impactes que es puguin produir properament; estem demanant a l’Estat el desbloqueig de l’estalvi per poder disposar d’aquesta liquidesa i esperem poder rebre ajudes econòmiques per part de l’Estat Espanyol, Generalitat i/o de la Unió Europea”, va dir Caballero.

D’altra banda, es va posar en coneixement dels assistents el servei que presta el SAIC (Servei d’Informació i Atenció al Contribuent) per tal que puguin informar a tothom que els pregunti. En aquests moments es presta un servei amb teletreball amb atenció telefònica (977 010 070) i correu electrònic (saic@reus.cat) i s’està treballant en una reincorporació presencial progressiva. Es va posar èmfasi en que tots els tràmits del SAIC es poden fer telemàticament i que en breu el ciutadà podrà realitzar el tràmit també telefònicament i, en cas que la persona no tingui signatura electrònica, es podrà signar amb gravació de veu; a finals de maig i sempre que entrem en la fase 2 de desconfinament s’explica que els tràmits es podran fer presencialment i amb cita prèvia.

La regidora d’Hisenda, Mariluz Caballero, es va reunir aquest dimarts amb les associacions de veïns de Reus i les cases regionals per tal d’explicar diferents temes econòmics d’interès arran de la situació generada per la pandèmia de la COVID19. La trobada la va organitzar i coordinar la regidora de Relacions Cíviques, Montserrat Caelles, després d’una primera reunió amb la Federació d’Associacions de Veïns de Reus i atès que es va poder observar que hi havia moltes inquietuds al voltant de l’economia per part dels veïns.

La reunió, promoguda per la regidoria de Relacions Cíviques es va celebrar des de la voluntat comuna de treballar des de la proximitat, la transversalitat i la transparència, i tots els assistents van poder escoltar les explicacions de les dues regidores, compartint informació i resolent els dubtes que es van formular.

La regidora Caballero va estructurar la trobada en tres blocs. Per un costat, va exposar la situació actual i les mesures preses des de l’Ajuntament; per un altre costat, va explicar com es gestiona l’atenció a la ciutadania i on s’han d’adreçar en cas de necessitar algun tràmit relacionat amb la regidoria, i finalment, en tercer lloc, es va obrir un torn de preguntes en el qual els assistents van poder compartir allò que més els preocupava.

També va explicar que “treballem en diferents escenaris. Sabem el que ha passat però no podem saber el que ens trobarem d’aquí a uns mesos. Cal estar molt preparats davant la incertesa dels impactes que es puguin produir properament; estem demanant a l’Estat el desbloqueig de l’estalvi per poder disposar d’aquesta liquidesa i esperem poder rebre ajudes econòmiques per part de l’Estat Espanyol, Generalitat i/o de la Unió Europea”, va dir Caballero.

D’altra banda, es va posar en coneixement dels assistents el servei que presta el SAIC (Servei d’Informació i Atenció al Contribuent) per tal que puguin informar a tothom que els pregunti. En aquests moments es presta un servei amb teletreball amb atenció telefònica (977 010 070) i correu electrònic (saic@reus.cat) i s’està treballant en una reincorporació presencial progressiva. Es va posar èmfasi en que tots els tràmits del SAIC es poden fer telemàticament i que en breu el ciutadà podrà realitzar el tràmit també telefònicament i, en cas que la persona no tingui signatura electrònica, es podrà signar amb gravació de veu; a finals de maig i sempre que entrem en la fase 2 de desconfinament s’explica que els tràmits es podran fer presencialment i amb cita prèvia.

La trobada, que va ser molt satisfactòria tant pel consistori com per les associacions assistents, va cloure després que es posessin en comú tots els dubtes i deixant la porta oberta a continuar treballant de manera conjunta des de les diferents regidories de l’Ajuntament amb la voluntat que les persones que representen a les entitats de la ciutat puguin disposar de la informació de primera mà per tal de transmetre, assessorar, comunicar i respondre a tots els ciutadans amb els que es relacionen diàriament.