Quatre hores sense autobusos dimarts i dijous

La convocatòria de vaga a la EMT es manté dimarts i dijous de 10 a 12 hores del matí i de les 16 a les 18 hores de la tarda. L’EMT no garanteix cap servei a cap línia en les quatre hores afectades perquè s’ha establert un 0% de serveis mínims. El president del comitè d’empresa, Antonio Chacón, ha explicat a Tarragona Ràdio que han programat aturades  per afectar el mínim possible als usuaris i demana «comprensió i paciència» als usuaris per les molèsties que puguin derivar-se dels dos dies de vaga previstos.

Els conductors de l’EMT afirmen que la situació és “insostenible” i que no els deixen més opció que anar a la vaga. Els treballadors, 160 conductors, asseguren que estan oberts a negociar però que fins ara no s’estan atenent les seves reivindicacions. Hi ha motivacions econòmiques però, especialment, afirmen, es queixen d’una manca d’inversió sostinguda en el temps. En la seva opinió, cal renovar el parc de vehicles, amb una flota que té uns 15 anys de mitjana.

La presidenta de l’empresa, Begoña Floria, explicava dies enrere que s’estan fent esforços per renovar la flota d’autobusos i que la mala situació econòmica de la EMT es deu a la gestió que va fer el seu dia el qui n’era president Jesús Trasobares. A finals d’any, segons Floria, arribaran tres nous vehicles.

La CUP de Tarragona ha fet públic el seu suport a la plantilla de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (l’EMT) de cara a la vaga que duran a terme el dimarts i el dijous, amb aturades de 4 hores diàries (de 10 a 12h i de 16 a 18h).

“Les demandes dels treballadors i treballadores de l’EMT són el resultat d’un cúmul de greuges generats durant la darrera dècada en relació a manca d’inversions, a quantitats desproporcionades d’hores extres o desigualtats salarials. La CUP considerem que són legítimes i raonables, tal com ho hem fet constar al Consell d’Administració”, explican en un comunicat.

“Lamentem -afegeixen- que la presidenta de l’EMT, Begoña Floria, es negui a fer possible una reunió àmplia del Consell d’Administració amb la presència del Comitè d’Empresa a fi de contrastar els arguments i propostes de la Presidència i la Gerència de l’empresa, amb les impressions i propostes dels representants dels treballadors i treballadores, doncs al marge que ja existeixi una mesa de negociació, ben segur que facilitaria una entesa”.

Segon ells, com representants en el Consell d’Administració d’aquesta empresa han rebut la negativa de la presidència a comptar amb la participació del Comitè d’Empresa a les reunions “i hem vist tota mena de pràctiques, com a mínim, dubtoses, entre les quals destaquen l’escàndol de la targeta de crèdit de l’EMT amb la qual l’ex-gerent Mario Cortès (i no sabem si algú més) es van gastar més de 60.000 € en dietes o la recol·locació d’aquest gerent en un càrrec de direcció a mida”.