ProA Capital posa en venda les seves accions de Fruselva

El moviment ‘real food’ està de moda i el fons de capital de risc, ProA, propietari del 70% de l’empresa Go Fruselva, vol aprofitar-ho i vendre la seva part per obtenir uns beneficis que podrien superar els 150 milions d’euros

Segons informa Tarragonadigital amb fonts de ‘El Confidencial’, ProA Capital dirigit per Fernando Ortiz ha contractat a CaixaBank i a Optima Corporate per vendre l’empresa de la Selva del Camp que fabrica sucs, purés i ‘smoothies’ amb fruita i verdura per a multinacionals com Nestlé  i Danone.

Xavier Martínez, de Reus, va crear l’empresa Go Fruselva després d’adquirir el 100% de la planta productiva dels sucs de fruites PAGO l’any 2008. L’empresari reusenc, que seguirà com a primer executiu del grup i al capdavant del negoci. En el seu moment va mantenir una participació del 30% quan ProA va adquirir la part majoritària del capital  —70%— pagant 40 milions d’euros l’any 2015. A més d’aquest fons de capital de risc també es van interessar Nazca, MCH i 3i. L’atractiu principal era l’especialitat en productes per a nadons i nens, a més de la innovació desplegada en l’envàs, conegut com a format ‘pouch’.

Segons el citat mitjà, l’operació de venda es va iniciar el passat 4 de gener. CaixaBank  i Optima Corporate han començat a moure la venda i es distribuirà entre els potencials compradors, entre els quals hi ha nous fons de capital de risc com socis industrials del sector de l’alimentació. L’operació podria superar els 150 milions d’euros, sent una gran operació per ProA Capital. En cinc anys s’ha doblat la facturació en passar de 65 milions a uns 130. El seu benefici brut d’explotació o ebitda, la ràtio que s’utilitza al sector per valorar les empreses, és de gairebé 20 milions.

Producció de menjar saludable

La fàbrica principal de l’empresa Go Fruselva està situada a la Selva del Camp. Principalment, la seva activitat es centra en el desenvolupament i la producció de purés de fruita, verdures, làctics, productes funcionals, ‘smoothies’, sucs, nèctars i begudes de fruita en tota mena de formats. Així mateix, l’empresa també està especialitzada en el desenvolupament de productes ‘baby-food’ amb un alt valor afegit.