El Port promociona a la Intermodal South America la seva aposta per la diversificació i la càrrega general

Es tracta d’una de les principals fires de transport de mercaderies, logística i comerç exterior a nivell internacional

Redacció.- El Port de Tarragona ha estat present a la 24a edició de la Intermodal South America, a Sao Paulo (Brasil), per promocionar la seva aposta per la diversificació i la càrrega general, una aposta que va donar molt bons resultats en l’exercici de 2017, tant pel que fa a tràfics com a dades econòmiques. La infraestructura portuària, representada pel seu president, Josep Andreu, i per la directora comercial, Genoveva Climent, ha mantingut reunions amb productors de fruita de la zona de Fortaleza i amb navilieres importants com CMA CGM Brasil i MSC Brasil. També s’han mantingut reunions amb diferents empreses transitàries.

Durant els dies de la fira, una de les més importants de transport de mercaderies, logística i comerç exterior d’Amèrica del Sud, s’ha detectat un interès creixent en el Port de Tarragona, concretament, en tràfics com la pasta de paper i el project cargo.

Amb una gran varietat d’expositors d’arreu del món, Intermodal South America està considerada pels executius del sector una plataforma estratègica a la generació de nous negocis i reuneix durant tres dies els principals actors del mercat nacional i internacional, impulsant negocis i associacions que serveixen com una plataforma per als llançaments, reforç de la marca, joint ventures, vendes, contingut i networking. La infraestructura tarragonina ha estat present en aquesta fira amb l’estand de Puertos del Estado.

Aposta per la intermodalitat

El Port de Tarragona presenta la seva estratègia intermodal com element clau per a la seva projecció internacional com a hub logístic a la Mediterrània. La connexió eficient entre els diferents modus de transport és el seu gran objectiu per als propers anys per poder consolidar el seu posicionament. Per això presenta una proposta logística molt competitiva, amb uns serveis eficients.

Infraestructures clau

La terminal intermodal ‘La Boella” del Port de Tarragona està oberta per a totes les empreses del territori que decideixin apostar pel ferrocarril. Pot acollir trens de fins a 750m de longitud en ample mixt (UIC i ibèric) i està situada al costat de la terminal de contenidors operada per DP World, la qual cosa permet disminuir el cost de les maniobres des dels vaixells portacontenidors fins als trens.

A més, també té molt a prop la zona d’inspeccions i duana, un altre punt fort al seu favor, ja que l’ordenació dels espais relacionats amb la logística intermodal fan del Port una infraestructura de primer ordre, competitiva i àgil.

La Zona d’Activitats Logísitques (ZAL) és també un dels projectes estratègics en què està treballant el Port de Tarragona. Amb una superfície de 100 Ha, la ZAL és imprescindible per a què el port pugui assumir operacions logístiques de major valor afegit, a més de la càrrega i descàrrega de mercaderia. La realització de noves activitats requereix majors centres logístics i, per això, es fa necessari construir zones logístiques que puguin allotjar aquestes activitats en una zona propera al port: la ZAL.

A més, aquest centre logístic tindrà accés ferroviari directe per facilitar l’entrada del tren a aquesta àrea i fer més eficients els moviments que puguin produir-se des de la terminal de contenidors.