
Les autoritats franceses investiguen un atac amb arma blanca contra un militar aquest matí a París
El metro de Londres ha hagut de suspendre, amb motiu de l’explosió, el servei entre les estacions Earls Court i Wimbledon. Tant el servei d’ambulàncies de la capital britànica com la policia han rebut un avís a les 8:20 que els informava d’un “incident” a Parsons Green. “La nostra prioritat és avaluar el nivell i la naturalesa de les lesions”, han comunicat a primera hora des dels serveis mèdics. L’exalcalde de Londres i actual ministre d’Afers Exteriors britànic, Boris Johnson, ha demanat en declaracions a Sky News “no especular i mantenir la calma”. A mitja tarda, la policia ha evacuat la zona més propera a l’estació de Parsons Green per què els agents poguessin “assegurar les restes de l’artefacte i garantir la seva estabilitat”. Un petit nombre de residents s’ha vist afectat per l’evacuació.
El servei d’ambulàncies de Londres ha comunicat aquest migdia que han traslladat a un total de 19 persones, la majoria amb ferides “lleus”, a tres hospitals de Londres; concretament a St Mary’s, St Thomas’ i al Chelsea and Westminster. Natasha Wills, assistenta directiva d’operacions del servei, ha remarcat que les primeres ambulàncies han arribat a l’escena “cinc minuts després de la primera trucada a emergències”.
També aquest divendres al matí ha tingut lloc un incident al metro de París. Un home armat amb un ganivet ha intentat atacar un soldat de l’Operació Sentinelle en una patrulla a l’estació de Chatelet, cap a les 6:30. L’incident però no ha causat lesions, segons la Prefectura de Policia. Segons els primers elements de la investigació, l’assaltant, ràpidament controlat pel soldat, hauria fet referència a Al·là. La fiscalia antiterrorista i la Brigada Criminal de la Policia Judicial estan investigant els fets.