Noves eines de gestió per destinacions intel·ligents

ú

La digitalització i l’analítica de dades contribueixen a la sostenibilitat i al coneixement en turisme

La digitalització del sector turístic “contribueix a crear noves oportunitats d’estratègies de negoci, a la generació de coneixement i a la relació amb els clients i ha d’anar acompanyada no només de les innovacions dels professionals TIC, sinó també dels professionals coneixedors del sector turístic”, ha destacat avui el responsable de Tecnologia del Departament d’Innovació Turística d’Eurecat, Joan Borràs, a la jornada ‘La transformació digital del sector turístic. Estratègia per a l’èxit’ celebrada al Castell de Vila-seca.

Segons l’expert en innovació Jimmy Pons, “les destinacions intel·ligents han de canviar i usar noves metodologies per reorganitzar la seva gestió, avaluar-la i fer-ne seguiment”.

La jornada, organitzada pel Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística del Departament d’Innovació Turística d’Eurecat i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a Costa Daurada i Terres de l’Ebre, amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Vila-seca, s’ha centrat en la digitalització del sector turístic a través de la visió d’experts i casos d’èxit d’empreses i destinacions.

En paraules de l’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, “la transformació digital en l’àmbit del turisme pot esdevenir una eina molt potent per tal de facilitar el tractament massiu de dades i facilitar les decisions que es prenen al sector”. A través de la transformació digital, ha afegit, “tindrem accés a la traçabilitat de les dades, clau per a la creació del Big Data”.