Mediterrània ofereix deu tallers dirigits als alumnes de primària

0

Els materials emprats són reciclats per tal que els alumnes prenguin consciència de la importància de reutilitzar els residus que tots generem quotidianament

Fundació Mediterrània.- Els tallers són els següents:

-Científics per un dia. Descobrim el riu Francolí: els participants descobreixen el riu i els seus habitants i a través de diverses anàlisis diagnostiquen l’estat de salut ambiental del riu Francolí a partir dels bioindicadors.

-El científic boig: xerrada-taller que incorpora la realització d’experiments químico-físics senzills.

-Desenvolupament dels sentits: mitjançant diverses activitats interactives els alumnes aprendran a descobrir la natura a través dels 5 sentits: l’olfacte, l’oïda, la vista, el gust i el tacte.

-Construcció d’objectes i joguines: aquesta activitat permet reflexionar sobre el concepte de residu. Els participants veuen de primera mà com podem transformar el que consideràvem un residu en un recurs, donant-li una segona vida.

-Coneixem les plantes aromàtiques: les persones que prenguin part aprendran les propietats naturals d’algunes plantes aromàtiques i després elaboraran una “bossa d’olor”.

-Mini-depuradora: construcció d’una mini-depuradora amb material utilitzat. Es pot observar com a través d’aquesta podem obtenir aigua neta a partir d’aigua “bruta”.

-Construcció de caixes-niu: construcció d’una caixa-niu per grups de 3 nens. Una vegada construïdes les caixes es col·locaran en llocs apropiats per als ocells.

-Fem sabó: xerrada introductòria sobre la gestió dels residus, acte seguit es farà el procés de saponificació (ESO i Batxillerat) i finalment es realitza el procés d’elaboració del sabó.

-Fem paper reciclat: els alumnes aprendran la importància de reciclar el paper i no només això, ja que també sabran com fer-ho a partir de diaris i revistes antigues.

-Rastres i senyals: taller que mostra als alumnes  com a partir de l’observació de les petjades i senyals que deixen alguns animals podem arribar a identificar-los. Posteriorment, es realitza una reproducció d’una petjada mitjançant un motlle.