Mediterrània ofereix deu tallers dirigits als alumnes de primària

Els materials emprats són reciclats per tal que els alumnes prenguin consciència de la importància de reutilitzar els residus que tots generem quotidianament

Fundació Mediterrània.- Els tallers són els següents:

-Científics per un dia. Descobrim el riu Francolí: els participants descobreixen el riu i els seus habitants i a través de diverses anàlisis diagnostiquen l’estat de salut ambiental del riu Francolí a partir dels bioindicadors.

-El científic boig: xerrada-taller que incorpora la realització d’experiments químico-físics senzills.

-Desenvolupament dels sentits: mitjançant diverses activitats interactives els alumnes aprendran a descobrir la natura a través dels 5 sentits: l’olfacte, l’oïda, la vista, el gust i el tacte.

-Construcció d’objectes i joguines: aquesta activitat permet reflexionar sobre el concepte de residu. Els participants veuen de primera mà com podem transformar el que consideràvem un residu en un recurs, donant-li una segona vida.

-Coneixem les plantes aromàtiques: les persones que prenguin part aprendran les propietats naturals d’algunes plantes aromàtiques i després elaboraran una “bossa d’olor”.

-Mini-depuradora: construcció d’una mini-depuradora amb material utilitzat. Es pot observar com a través d’aquesta podem obtenir aigua neta a partir d’aigua “bruta”.

-Construcció de caixes-niu: construcció d’una caixa-niu per grups de 3 nens. Una vegada construïdes les caixes es col·locaran en llocs apropiats per als ocells.

-Fem sabó: xerrada introductòria sobre la gestió dels residus, acte seguit es farà el procés de saponificació (ESO i Batxillerat) i finalment es realitza el procés d’elaboració del sabó.

-Fem paper reciclat: els alumnes aprendran la importància de reciclar el paper i no només això, ja que també sabran com fer-ho a partir de diaris i revistes antigues.

-Rastres i senyals: taller que mostra als alumnes  com a partir de l’observació de les petjades i senyals que deixen alguns animals podem arribar a identificar-los. Posteriorment, es realitza una reproducció d’una petjada mitjançant un motlle.