Mango descarta traslladar la seva seu social fora de Catalunya

Demana a la classe política “concòrdia i sentit comú” per aportar “estabilitat” al teixit empresarial

Redacció.- La multinacional catalana Mango descarta traslladar la seva seu social fora de Catalunya degut a la situació política actual. Així ho ha assegura el vicepresident executiu de la companyia, Daniel López, que ha afirmat que en aquests moments aquesta possibilitat “no està sobre la taula”. López ho ha dit durant la inauguració de la nova ‘megastore’ de la firma a Lisboa (Portugal), on ha demanat a la classe política “concòrdia i sentit comú” per aportar “estabilitat” al teixit empresarial de Catalunya, espanya i Europa. En aquest sentit ha assenyalat que la marca no ha pogut quantificar si els esdeveniments ocorreguts el passat mes d’octubre han tingut un impacte negatiu en la seva facturació. Mango està present a 11 països i va tancar el 2016 amb una facturació de 2.260 MEUR.

El vicepresident executiu de Mango, Daniel López, ha admès que “com a ciutadans” la situació que es viu actualment a Catalunya els “preocupa”, però ha matisat que l’empresa no té previst traslladar la seva seu de Barcelona com han fet altres companyies catalanes en els darrers mesos. “Som una companyia internacional amb seu a Barcelona que no té pensat marxa”, ha apuntat López que ha recordat que la firma està present en 110 països arreu del món i que a la seu hi treballen empleats de 35 nacionalitats diferents. “El nostre focus és fer créixer la companyia i que el client tingui una experiència consistent”, ha apuntat.

El responsable de Mango ha fet un toc d’alerta a la classe política a qui ha demanat “concòrdia i sentit comú” per aportar “estabilitat” al teixit empresarial de Catalunya, Espanya i Europa. Preguntat pels periodistes, López ha indicat que l’empresa no pot avaluar si els esdeveniments ocorreguts durant el més d’octubre han tingut efectes rellevants en la facturació. “Ha sigut un més excepcionalment calorós i això ha fet que a nivell de facturació no hagi estat tan bo com l’anterior, però veiem dades similars a les d’altres ciutats com Amsterdam, Londres o Madrid”, remarca. Així mateix ha detallat que no han percebut indicis de boicot als seus productes i ha revelat que aquest mes de novembre s’ha registrat un fort augment de vendes, que sumat a l’èxit del ‘Black Friday’ els fan ser “optimistes” de cara la campanya de Nadal.

Sensacions positives

López no ha volgut avançar quines són les previsions de vendes i facturació de la multinacional de cara a aquest 2017. Amb tot, el vicepresident de la firma ha subratllat que la tendència del primer semestre, que va donar-se a conèixer el passat més d’agost, va ser “molt positiva”. En aquesta línia ha recordat que durant aquest període les vendes van créixer en 45 MEUR i el resultat brut d’explotació en més de 30 MEUR. Mango va tancar el 2016 amb unes pèrdues de 61 MEUR i una facturació de 2.260 MEUR.

Una inversió de 23 MEUR en botigues ‘megastore’

El responsable de Mango ha fet aquestes valoracions durant la inauguració de la nova botiga de gran format que l’empresa ha inaugurat Plaza dues Restauradores de Lisboa. Amb aquesta, ja són 16 les ‘megastore’ que la companyia ha obert arreu del planeta aquest any. L’operació, que s’eleva a 2,6 MEUR, forma part del pla estratègic que la firma va començar a implantar l’any 2013. Fins al moment l’empresa ha posat en marxa 205 ‘megastores’ a tot el món, que superen els 227.000 metres quadrats, el que suposa prop del 30% del total de superfície de venda de la companyia.

“El client és el que decideix en quin moment vol posar-se en contacte amb la marca”, apunta López que assegura que l’objectiu de Mango és que l’experiència dels consumidors “estigui alineada” independentment de si la compra es duu a terme a través d’internet o de forma presencial.

En aquest sentit, aquesta tipologia de botiges unifiquen totes les línies en un mateix espai “més ampli i dinàmic” i incorporen les darreres tecnologies que l’empresa ha implantat en els seus punts de venda, com els emprovadors digitals. Alhora disposen d’accés a internet i d’una zona específica per recollir les compres fetes ‘online’.

La nova botiga de Lisboa està ubicada a l’emblemàtic Teatre Edèn, un edifici d’estil art déco dissenyat pels arquitectes Cassiano Branco i Carlo Florencio Dias, que va obrir les portes l’any 1931. “Aquest nou espai, que ha suposat una inversió total de 2,6 MEUR, té un ambient sofisticat i contemporani, dissenyat per reflectir la personalitat de la marca”, ha assegurat López que ha afegit que disposa d’una arquitectura “minimalista” i una superfície de 1.000 metres quadrats.

L’empresa té previst inaugurar tres noves megastores a Lucerna, Suïssa; Bogotà, Colòmbia i Loulé, Portugal.