Categories: Noticies de Cultura

Lurdes Qintero guanya el II CEPAC amb un treball de mediació castellera

El lliurament de premis serà demà, divendres 16, a les 18 h al Pati Jaume I

Lurdes Quintero Gallego, estudiant del diploma de postgrau en mediació de la Fundació URV, ha estat guardonada amb el II Premi CEPAC per a treballs de final de grau i final de postgrau de tema casteller, que el Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells ha impulsat, per segon any consecutiu, amb la col·laboració i suport de l’Ajuntament de Tarragona/La Biennal de Castells. El treball guardonat porta per títol “Mediació castellera”. Aquest primer premi està dotat amb mil euros.

L’estudi constata l’existència de conflictes a l’interior de les colles i també entre colles, en fa una classificació per a analitzar-los i, a través de casos pràctics, intenta demostrar la validesa de la mediació com a eina eficaç per a la resolució de conflictes. Igualment, apel·la la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya a adoptar un protocol de mediació vàlid per a totes les agrupacions castelleres.

Pel que fa al treball guanyador, el Jurat (integrat per representants del CEPAC, la Coordinadora i professors universitaris experts en castells) ha valorat tant l’interès i la novetat del tema estudiat com la seva utilitat, alhora que n’ha valorat les qualitats acadèmiques.

Dos accèssits ‘ex aequo’

D’altra banda, en l’edició d’enguany el Jurat també ha decidit atorgar dos accèssits ex aequo als treballs  “Adaptació del Diccionari casteller del TERMCAT al públic infantil”, de Mariona Arnau Garcia, i  “Avaluació del projecte Iniciació al món casteller. Les colles castelleres com a eina d’inclusió social”, de Marta Garcia Yuste.

En el primer cas, es tracta d’un treball de final de grau de traducció i interpretació de la Universitat Pompeu Fabra en què s’estudia l’adaptació del diccionari casteller del TERMCAT per a un públic infantil, mitjançant una selecció de termes i una nova redacció de les definicions a partir d’enquestes a infants de colles castelleres i a escolars. En el segon cas, es tracta d’un treball de final de grau dels estudis d’educació social de la Universitat de Barcelona que planteja la hipòtesi dels beneficis que pot representar per a persones amb malalties mentals la participació en una colla castellera, a través d’un cas pràctic amb la colla dels Bordegassos de Vilanova.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

2 dies ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

1 mes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago