En el Plenari del proper dilluns 28 de gener es donarà compte de la resolució de la Unitat de Carreteres de l’Estat del Ministeri de Foment de traspassar a l’Ajuntament de Tarragona 7,3 quilòmetres de vies urbanes, dels 24 quilòmetres que actualment són competència de l’Estat.
Es tracta de carretes de titularitat estatal que amb els anys s’han convertit en vies urbanes perquè han estat absorbides pel propi creixement i expansió de la ciutat com a parts integrants de la xarxa viària bàsica. Aglutinen el trànsit urbà de Tarragona i l’Ajuntament ja està fent la conservació i el manteniment i, fins hi tot, la regulació d’usos. Aquests traspassos no signifiquen transferències econòmiques a favor de l’Ajuntament.
Els principals trams de carretera que es transfereixen a l’Ajuntament perquè s’han convertit en via urbana són els següents:
A més d’aquests trams, l’Ajuntament de Tarragona està negociant una segona fase de cessions que constaria de la resta de trams que s’han convertit en xarxa viària urbana, com la N-240, de la plaça Imperial Tàrraco fins a Sant Salvador, o les antigues carreteres de València i Barcelona.
Nou aparcament dissuasiu
D’altra banda, el Ministeri de Foment també cedeix a l’Ajuntament una finca de 5.528 m2 inclosa dins del Pla parcial de la Horta Gran, a l’entrada a la ciutat des de Ponent, on l’Ajuntament implantarà un nou aparcament municipal dissuasiu, tal com ja es va anunciar.
Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…
El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…
Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…
Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…
Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…
Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència, serveis…