L’Estat traspassa 7,3 quilòmetres de vies urbanes

També cedeix una finca, a l’entrada al centre de la ciutat des de Ponent, que es destinarà a aparcament dissuasiu

En el Plenari del proper dilluns 28 de gener es donarà compte de la resolució de la Unitat de Carreteres de l’Estat del Ministeri de Foment de traspassar a l’Ajuntament de Tarragona 7,3 quilòmetres de vies urbanes, dels 24 quilòmetres que actualment són competència de l’Estat.

Es tracta de carretes de titularitat estatal que amb els anys s’han convertit en vies urbanes perquè  han estat absorbides pel propi creixement i expansió de la ciutat com a parts integrants de la xarxa viària bàsica. Aglutinen el trànsit urbà de Tarragona i l’Ajuntament ja està fent la conservació i el manteniment i, fins hi tot, la regulació d’usos. Aquests traspassos no signifiquen transferències econòmiques a favor de l’Ajuntament.

Els principals trams de carretera que es transfereixen a l’Ajuntament perquè  s’han convertit en via urbana són els següents:

  • N-240, principat d’Andorra, des de la plaça lmperial Tàrraco a la rotonda de l’avinguda de Catalunya.
  • N-240, carretera de Valls, des de la rotonda de l’avinguda de Catalunya al Pont sobre l’A-7.
  • N- 340, avinguda de Roma, des del pont del Francolí a la plaça Imperial Tàrraco.
  • Plaça Imperial Tàrraco.
  • Diferents trams de la Via Augusta i de la carretera de València.
  • N-340, carretera Vella de València, des de la rotonda d’accés al Polígon Francolí a la rotonda de CLH.
  • Corba Voramar
  • Accessos a Cala Romana i a la Ciutat Residencial.
  • Marges de la rotonda de la carretera del Catllar.
  • Passeig de la Independència, des de l’avinguda de Roma a l’avinguda Ramón y Cajal i fins Torres Jordi.
  • Des de Torres Jordi fins el límit del sistema portuari.
  • Circumval·lació de la Floresta.
  • Diferents trams de la T-11, com la plaça d’Europa.
  • Des de la carretera del Cementiri a les rotondes nord i sud.

A més d’aquests trams, l’Ajuntament de Tarragona  està negociant una segona fase de cessions que constaria de la resta de trams que s’han convertit en xarxa viària urbana, com la N-240,  de la plaça Imperial Tàrraco fins a Sant Salvador,  o les antigues carreteres de València i Barcelona.

Nou aparcament dissuasiu

D’altra banda, el Ministeri de Foment  també  cedeix a l’Ajuntament una finca de 5.528 m2 inclosa dins del Pla parcial de la Horta Gran,  a l’entrada a la ciutat des de Ponent, on l’Ajuntament  implantarà un nou aparcament municipal dissuasiu, tal com ja es va anunciar.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

4 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

4 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago