URV Activ@.- La Universitat Rovira i Virgili, per primer cop, acull i organitza el XXVIII Congreso Internacional d’ASELE (Asociación para la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera) del 6 al 9 de setembre al campus Catalunya. 300 especialistes de tot el món en l’ensenyament d’espanyol com a llengua estrangera es reuneixen per estudiar i debatre sobre el tema “Lèxic i cultura a LE / L2: corpus i diccionaris” . Les sigles LE es refereixen a l’ensenyament/aprenentatge de l’espanyol en un lloc on no es parla, i L2, a l’ensenyament/aprenentatge del idioma com a segona llengua, és a dir, amb immersió, en un lloc on es parla.
El contingut de la trobada s’estructura en tres blocs: El tractament del lèxic, El vocabulari i la cultura i Els diccionaris i els corpus, a l’aula de espanyol com LE/L2. L’enfocament del congrés abarca la dimensió panhispànica de la llengua espanyola i dóna cabuda d’aquesta manera a les diferents varietats lèxiques i cultures hispàniques existents.
Els ponents són Joe Barcroft (Washington University in St. Louis), Concepción Maldonado (Universidad Complutense de Madrid), Margarita Alonso (Universidad de A Coruña), Marta Higueras (Instituto Cervantes), Sara Robles (Universidad de Málaga) i Danica Salazar (Oxford University).
La presència internacional al congrés és significativa. Participen professionals de l’àmbit d’ELE de països de 4 continents (Àfrica, Amèrica, Àsia i Europa). Assisteixen professionals de 5 països d’Àfrica (Argèlia, Gabón, Etiòpia, Senegal i Tunísia), 7 d’Amèrica (Brasil, Canadà, Costa Rica, Equador, Estats Units, Mèxic i Xile), 4 d’Àsia (Japó, Tailàndia, Taiwan i Xina) i 15 d’Europa (Alemanya, Bèlgica, Eslovènia, Espanya, Finlàndia, França, Grècia, Islàndia, Itàlia, Països Baixos, Portugal, Polònia, Regne Unit, Suècia i Turquia). De l’Estat espanyol, participen professionals de 25 ciutats: Alacant, Almeria, Badajoz, Barcelona, Càceres, Cadis, Castelló, Granada, Huelva, Jaén, Las Palmas de Gran Canaria, Lleó, Logroño, Màlaga, Madrid, Pamplona, Salamanca, Santiago de Compostela, Sagunt, Saragossa, Sevilla, Tarragona, València, Vigo i Vitòria.
Els organitzadors de la trobada són el Centre d’Estudis Hispànics i l’àrea de Llengua espanyola del Departament de Filologies Romàniques de la URV. La presidenta del Comitè organitzador és la catedràtica Esther Forgas, i la vicepresidenta, la professora Maria Bargalló.
Els estudis de la llengua espanyola al món experimenten, des de fa uns anys, un procés creixent d’internacionalització per diversos motius:
És sobretot per aquestes dades que la demanda creixent de l’ensenyament d’espanyol per a estrangers s’ha revelat com una sortida professional emergent per als joves.
A la URV, i en concret gràcies a la feina iniciada els anys ’90 del segle XX al Departament de Filologies Romàniques d’aquesta universitat, feina que no s’ha aturat des d’aleshores, la importància de l’ensenyament de l’espanyol com a llengua estrangera (ELE) ha augmentat gradualment. El grau de Llengua i Literatura Hispàniques, el màster universitari en Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera, el màster virtual en Ensenyament d’Espanyol com a Llengua Estrangera i el Centre d’Estudis Hispànics són clars exemples d’aquesta activitat.
Aquests ensenyaments a nivell de màster han comptat, des de la seva implantació, amb un nombre elevat d’alumnes, procedents, majoritàriament, de l’estranger. La creació l’any 2013 del Centre d’Estudis Hispànics (CEH) de la URV demostra el compromís de la URV amb la llengua espanyola. Des d’aleshores, en quatre cursos acadèmics han passat pel CEH gairebé 800 estudiants d’ELE: més de la meitat d’aquests estudiants són d’origen xinès, però la presència d’estudiants d’altres nacionalitats és molt rellevant (Espanya, Ucraïna, Filipines, Marroc, Estats Units, Japó, Ghana, Marroc, Senegal, Paquistan, Nigèria, Rússia, India, Romania, Congo, Gàmbia, Brasil, Bielorrússia, Jordània, Geòrgia, Rússia, Regne Unit, Itàlia, Polònia, etc.). Per al curs 2017-18, es confirma la presència de 150 estudiants xinesos, gràcies als 15 convenis actius amb universitats d’aquell país. Tot això demostra que aquest àmbit docent constitueix una eina significativa per a aconseguir les principals finalitats estretègiques d’Internacionalització de la URV: projectar-se al món per internacionalitzar-se, incrementar-ne la visibilitat i atreure estudiantat internacional.
La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…
Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…
El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…
Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…
Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…
Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…