L’alcalde de Salou es reuneix amb Adif

Primer pas per la construcció de l’estació de Port Aventura

L’alcalde, Pere Granados, s’ha reunit amb directius d’ADIF per impulsar i planificar projectes i terminis per a la nova estació i el desmantellament de les vies

Es previst que el projecte constructiu de la nova estació estigui enllestit el mes de març de 2019

L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat de tècnics municipals, ha mantingut una reunió a Barcelona amb càrrecs d’ADIF de les àrees de Construcció, Direcció de Projectes, Patrimoni, Xarxa Convencional, Estacions i Comunicacions, per tal de donar un impuls a la construcció de la nova estació de tren Salou-PortAventura, i planificar tant els projectes constructius com els terminis d’execució.

L’alcalde feia la reflexió que “disposar de la nova estació Salou-PortAventura és una prioritat, perquè no podem oblidar el moviment actual de quasi 800.000 usuaris que utilitzen el tren per desplaçar-se, sumant el volum de Salou i el de PortAventura; i això exigeix serveis suficients, ben dimensionats i de qualitat; i més quan tenim davant unes perspectives de creixement i d’inversions importants que faran incrementar el volum actual de passatgers”.  També remarcava que “per aquest motiu ha de ser una estació ben connectada amb el corredor i amb doble ampla de via”.

La reunió ha servit per posar fil a l’agulla a tota una sèrie de treballs tècnics previs i coordinats entre Ajuntament i ADIF, que han de resoldre els diversos sistemes de serveis i ocupació d’espais, i que han de culminar amb el projecte constructiu de la nova estació, que és previst que estigui enllestit en 8 o 9 mesos.

A la reunió s’ha decidit que en el moment que entri en funcionament el Corredor Mediterrani d’aquí a uns mesos, i mentre durin les obres de la nova estació (que és previst que durin de 12 a 15 mesos), s’instal·laran uns serveis provisionals ben condicionats a la zona, per donar servei suficient als usuaris.

Per altra banda també s’ha tractat el desmantellament de la infraestructura ferroviària actual un cop entri en funcionament el Corredor, per tal de preveure totes les incidències possibles mentre durin els treballs, com ara el condicionament de passos pels vehicles i els vianants.